En om nog even op de vraag van Rutger van bijna 2 maanden geleden in te gaan:
"Prachtige collectie trench watches heb je daar! Leuk om deze hier ook eens voorbij te zien komen. Ook erg leuk om te zien hoe je ze zelf opknapt! Eigenlijk de eerste vorm van een polshorloge denk ik. Draag je ze eigenlijk zelf nog, of is het meer een stukje historie voor in de kast? "
Het was inderdaad een van de eerste vormen van het polshorloge! Dit maakt het voor mij ook zo interessant. Zakhorloges die je om je pols draagt, maar dan niet die verschrikkelijke, omgebouwde gedrochten die je geregeld voorbij ziet komen op Ebay.
Sommige draag ik wel eens, maar niet heel regelmatig. Vanwege hun leeftijd, en mogelijke kwetsbaarheid kan ik er ook erg van genieten als ze allemaal mooi hard staan te tikken op de glazen plankjes!
Bedankt! Ik doe mijn best. Helaas zijn goede gereedschappen en materialen aardig prijzig, met als gevolg dat ik deze maar stapje voor stapje aanschaf. Het nadeel is vaak dat als er wat te besteden is, dit al snel naar uurwerken kan gaan!
Mijn smaak is wel typisch inderdaad, maar van huis uit veel liefde en respect voor oude dingen meegekregen, daarbij het feit dat mijn vader oldtimers restaureert en ik daarin specifiek geen interesse heb, maar wel in techniek⦠(Y)
Ja, dat zijn prachtige klokjes. (tu)
Je hebt ze prachtig opgeknapt.
Die oude uurwerkjes zijn ook veel mooier dan de moderne.
Mocht je weer gaan speuren op ebay, let dan op de uurwerkjes,soms zit er een IWC of Rolex tussen.
Groeten,Chris.
Dat Michkh, zou ik je in verband met een tv-programma eens mogen bellen over jouw verzameling trench watches? Als je mij een mail stuurt met je contactgegevens op bart[op]dehaaienPUNTcom neem ik even contact met je op. Gr. Bart