De twee russen

Zoals beloofd de foto’s van mijn twee nieuwe horloges… Enne, ik kon toch niet zonder die bandjes, ze passen zo leuk bij de foto’s!

De Sturmanskie.

En het uurwerk

En dan de Aviator

En ze lopen super, alhoewel de Aviator wat te snel lijkt te lopen…

Mooie klokken Mick! Hoewel mijn smaak meer naar de Aviator uitgaat. Bandjes zijn erg cool!

Twee beauties!! Leuk he, die Russen: veel waar voor weinig geld. Je hebt de mooiste modellen eruit gezocht, vind ik. Veel plezier ermee: dat gaat vast wel lukken.

En wat betreft de Aviator: dat kan best nog wel bijtrekken. De eerste weken moet het uurwerk nog een beetje “inlopen”. Was bij mijn Poljot ook het geval: het loopt nu prima op tijd!

Het blijft leuk klinken n rus om je pols. Suc6 ermee.

Tja alweer twee russen. De Aviator staat ook nog op mijn lijstje, overigens opmerkelijk dat dit model (Aviator II) weer opnieuw in productie is, er gingen destijds geruchten dat het over en sluiten was met dit Fortis- achtige model maar dat blijkt dus niet te kloppen.

Arjay

Mag ik vragen wat jij voor deze horloges heb betaald? Is dat incl of excl de banden en zo ja hoe duur waren de bandjes?

Tuurlijk mag jij dat… De Aviator heb ik gewonnen bij de verloting in december op het forum!!! Eerst wilde ik de Sturmanski kopen, maar na het winnen had ik besloten deze nog maar even niet aan te schaffen…Tenminste, dat dacht ik. Ware het niet dat mijn vrouw het toch een leuk idee vond om de Sturmanski te kopen. Je kunt 'm bij Russwatch bestellen. Ik heb overigens de 39 mm uitvoering. Hij is er ook in 42 mm, maar 39 mm is mijns inziens voor dit model wat verfijnder. De Aviator is wel 42 mm en aangezien dit een wat ‘stoerder’ horloge is, ben ik voor dit model juist wel weer blij met de grote maat… Het is maar wat je mooier vindt.

De bandjes zijn een verhaal apart. Een zoektocht op internet bracht mij bij www.wphorlogebanden.nl. Die verkoopt de Barington Racing bandjes, maar alleen aan de detailist. Dus heb ik hem gebeld (043-4589144) met de vraag waar een winkel in mijn buurt zit waar hij de bandjes verkoopt en laat die nou net gewoon in mijn dorp zitten. Toen ik daar de volgende dag binnenliep wist de winkelier er al van en met drie dagen zaten ze op mijn klokkies! Uiteindelijk heb ik een kleine 18 euro per bandje betaald. Ik denk dat de, overigens zeer vriendelijke, meneer van WP nog wel weet waar het over gaat als je hem belt.

Mick

Mick je heb een PM

Gefeliciteerd Mick!! Hele fraaie bandjes ook. Je hebt me op een idee gebracht voor mijn Shturmanski :slight_smile:

Gr. Patrick

Die Sturmanski is erg mooi. Gefeliciteerd ermee. :smiley:

Super, vooral die Sturmanski. Weet uit ervaring: nog mooier in het echt!

Thanx voor jullie reacties…

Maar natuurlijk heb ik ook weer een vraagje. De Shturmanskie (jawel, met een H ertussen) is heel erg gematteerd, iets wat ik eigenlijk misschien wel een beetje jammer vindt. De Aviator is meer ‘gewoon’ rvs. Hebben jullie een idee wat de bewerking van de Shturmanskie kast is, zodat 'ie zo mat wordt, of juist het tekort aan bewerking, zodat 'ie zo mat blijft?

Mick