De ultieme dresser

Niet te aanwezig.

• Dus dun en beperkte diameter.
  • Geen datum (hoewel ik zo’n Lange Saxonia Moonphase met datum kan smaken)
  • Sobere kleur

Cijfers of niet is een smaakzaak.
En een mooie crocoband is een veilige keuze.

Klinkt simpel, maar kost meestal een bom geld.

43 likes

Heel mooi inderdaad!

1 like

Heb nog geen vast budget in mijn hoofd eerlijk gezegd, maar een Lange gaat het waarschijnlijk niet worden in elk geval

1 like

Ikzelf zou een Junghans Max Bill niet als Flieger omschrijven. Fliegers zijn wat robuuster en hebben andere uurmarkeringen. Ook heeft de Max Bill een gebold glas, wat je juist niet wil op een flieger.

1 like

Weer wat geleerd, mijn dank is groot

Ik zie datums, secondewijzers, en metalen banden voorbij komen. Hoewel mooi, heeft het toch echt niks te maken met een klassieke dresser.

2 likes

Ze zijn beroemd om hun Max Bill lijn. Een ontwerp dat al van 1961 meegaat. Wil je rond de €1k blijven, zeker het bekijken waard, want het is een design klassieker.

Hell no tenzij het een Santos is

3 likes

Een gouden (of goudkleurige) driewijzer

op een lederen band, vind ik vaak heel stijlvol staan, in een meer dressy situatie. :business_suit_levitating:

De ultieme voor mij:

19 likes

Vind ik dus ook

Ah oke.

Ik had een Cartier Tank, echt een top horloge. Maar weggedaan want droeg hem te weinig en vond hem dan te duur voor de keren dat ik hem droeg. Daar wat leuks (Panerai) voor terug gekocht.

Wel echt een top dresser.

Omdat ik toch zo nu en dan wat nets onder een manchet wil kunnen dragen denk ik dat ik het einde van het jaar een Oris Rectangular ga kopen. Forumvrind @willemC wil hem tzt vast kwijt

10 likes
  • Leren band.
  • Eenvoudige, chique elegantie.
  • Geen complicaties (eventueel een een secondenwijzer, liever een small seconds subdial).
  • En als je budget het toelaat: goud (geel of wit) of platina.
  • geen suiker
  • sub 40mm en sub 10mm dik.
1 like

Mijn ideale dresswatch

1 like

Absoluut iets voor te zeggen al zijn de tanks niet zo aan mij besteed. Realistisch gezien zal ik waarschijnlijk tussen de 700-1,5K uit komen gok ik, daar kan je toch aardig wat moois voor vinden denk ik, zeker als je naar vintage gaat kijken

2 likes

Bij vintage wel, bij nieuw valt dat dik tegen!

Sluit JLC niet uit

16 likes

Fate is hier weer een monsterpost aan het prepareren. Wachten duurt lang zeg.

8 likes

Heb een beetje fate in hem, het komt vast goed

9 likes

:joy::pray:

1 like

En de rest mag naar huis :grin:

18 likes