Dat probleem heb ik dan weer niet vanwege vrij grote onderarmen en polsen. Maar mooi zijn ze zeker!
Ik kan alleen maar wauw zeggen. Hoe weet je dit nou weer? Ik kijk echt altijd uit naar jouw berichten, heerlijk om te lezen en leerzaam. ![]()
Ik vind een secondewijzer fijn op elk horloge dus ik ga voor deze in eigen bezit:
JLC of ALS vind ik erg mooi maar geloof niet dat ik het er ooit voor ga betalen.
Ik vind ‘m heel mooi, maar denk iedere keer dat de kast zou mogen herdaan worden.
Lijkt op foto behoorlijk overgepolijst.
Helaas heb ik zelf ook al horloges zo teruggekregen van een onderhoud…
Dàt en de combinatie van het goud van de kast en het zalm van de dial is absoluut heel mooi, maar telkens even wennen. Wat misschien wel een heel groot deel van z’n aantrekkingskracht is.
Nou het valt an sich mee. Maar we zouden er een randje van kunnen afschrapen.
Ik heb een gezien die zo goed als ongepolijst was. Prachtig. ![]()
Maar de fun van dit horloge zit met name in de zeldzaamheid en de dial Rose in een rose kast.
1 op in het echt te zien. Anders blijf je je maar afvragen waarom… ![]()
Mooi die rosé dial op een gebronsde pols! Ultieme dresswatch.
Ik heb ook 18cm polsen, en draag zonder moeite 45 of zelfs 47 millimeter. 42 vind ik serieus niet groot, oprecht.
Grappig genoeg kan het als het lugless is, in die zin dat een Seiko Tuna en een Panerai van 47mm bijvoorbeeld vrij comfortabel zaten.
Evengoed vind ik het als een lul op een drumstel slaan, die oversized horloges. Da’s persoonlijke smaak, ik vind het gewoon niet elegant. Zo heb ik op dit moment een 27mm rechthoekig horloge om (Dolce Vita) wat qua lug to lug al korter is dan de omtrek die je daar schetst.
Zelf gebruik ik deze als dresser. Is het strikt genomen natuurlijk niet, maar in de praktijk misstaat hij zeker niet bij nette kleding. Slechts 39mm en ook goed te dragen bij een wat meer casual outfit. Eventueel ook in lichtere kleuren leverbaar.
Ik vind H.Moser & Cie een ultiem dresswatch.
De Junghans Meister Automatic. 38 mm, best wel dun en helaas wel een datum die niet opvalt.
Is er ook in het wit.
Dit, of de Max Bill gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden, even kijken of ik ergens een goed deal kan scoren.
Nou veel succes dan met de zoektocht en het passen. ![]()
Ik heb ze geloof ik onafhankelijk van elkaar al gepost, maar de ultieme dresser?
Denk het niet, maar het setje voldoet voor mij wel, ook voor verschillende “dressgelegenheden”.
Max Bill kan ik van harte aanbevelen , vooral met plexi. Maar probeer daar nog maar eens een nieuw/ongedragen exemplaar te vinden in NL ![]()
Succes met de zoektocht!
Dit is mijn ultieme dresser. Solide goud, kleine seconde wijzer, geen datum, rustige wijzerplaat, Omega.
Thanks, valt inderdaad niet mee maar een beetje geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen!