De ultieme dresser

Als het niet te kostbaar hoeft te zijn :thinking: iets uit de oude doos misschien :wink:

14 likes

Geloof ik direct, was wel van plan om gedegen onderzoek te doen voordat ik iets koop.

Ik ga in elk geval extra opletten en moet bekennen dat zo’n Junghans Meister of Max Bill erg in de smaak valt op het moment. Nu nog voor een mooi prijsje ergens zien te vinden.

1 like

Heel mooi die Seiko!

1 like

Bedoel je deze?
Die wie ik één in bijna nieuwstaat voor de helft van de prijs.:grinning:

1 like

Zoiets maar dan wel iets minder druk :wink:

Aan de andere kant, nettere horloges die minder courant zijn kosten je ook bergen met geld. Zo heb ik heel wat doekoe weg gebracht omdat ik alles van Seiko Presages tot Archimede Klassiks en Nomos Clubjes meende te moeten kopen die allemaal semi-net waren en me een vokking berg aan afschrijving kostten.

Mijn tip zou zijn dat @Probono moet kopen wat hij mooi vindt, rekening houdend met het feit dat horloges kopen gewoon geld kost.

@Pieterswatch, die Junghans is wel moeilijk. Ik vond de kleur moeilijk combineren met banden, en hij paste ook niet bij mijn blekere huid.

Mooi horloge verder, ook al kwam ik niet verder dan dit muisgrijze bandje als mogelijke vervanger voor de standaard band die er bij zat. Ik zou eerst passen vooraleer ik 'm kocht.

3 likes

Ik vond ‘m heel erg mooi, maar de vorm ligt zo raar op m’n pols…

Mijn eerste dresser maar zeker niet mijn laatste. De 39mm diameter was voor mij een pro. Ik hoef niet persé mee met de trend dat het weer klein moet zijn.

Een lichte plaat laat een dresser dan wel weer groter ogen en ik draag deze ook gewoon overdag :rofl:.

Ik realiseer me dat dit horloge niet aan de door TS genoemde criteria voldoet maar veel hierboven reeds genoemde opties doen dat al wel.

18 likes

Het hoeft allemaal niet de wereld te kosten he. Gerenommeerd merk en voldoet aan de eisen, plus ook nog eens de niet obligate secondewijzer en bovendien vintage.

Als het wel de wereld moet kosten:

12 likes

Smaken verschillen, definities ook. Dit is mijn ultieme dresser, plat en rustig. Valt schitterend onder mijn manchet.

14 likes

Moderne dressers loop ik echt niet warm voor, over het algemeen veel te klinisch. Vintage daarentegen :innocent:

20 likes

Vintage zoooo veel moois te krijgen voor 1K…

1 like

Wat voor jou de ultieme dresser is hangt natuurlijk enorm af van je persoonlijke voorkeuren. Maar voor mij moet een dress watch niet groot zijn, en nog veel belangrijker, niet dik zijn! Momenteel heb ik er 2 in de collectie;

1. De Zelos Nova 2 Aventurine (37mm)

2. De Baltic Bicompax 002 (38mm)

Beide zijn handopwinders wat ik persoonlijk het mooiste vind bij een dress watch. De Nova is voor speciale gelegenheden, en de Bicompax voor dagelijks gebruik.

(Bandje op de Nova is van Wristbuddys, en de Bicompax op een custom made ‘‘Sea Snake Leather’’ bandje van Nomad Watch Works.

10 likes

Prachtig!

1 like

Dat ze niet te dik moeten zijn ben ik ook achter. Heb nu een Orient bambino met wat tierelantijnjes er op en hij is me eigenlijk net iets te dik, al is het geen dresser.

1 like

Die Baltic is GEEN dresser!

Anders draag ik nu een dress watch in de klimzaal…

Wat natuurlijk gewoon zou kunnen.

3 likes

Dresser: minimalistisch, geen complicaties, elegant.

7 likes

Haha meer een elegant everyday horloge, eens! Maar toch werkt dit model bijzonder goed als dresser;)

Ik heb ook nog een Orient bambino. Fantastisch mooi horloge, maar hij is mij echt veel te groot. Misschien moet ik toch nog een keer die 38mm variant uitproberen👀

Zijn maar mores hé, je bent niet af als je een eigen keuze maakt :grin: Daarbij draag je hem ook gewoon casual zie ik, dus dan gaan de dresser mores sowieso al in de prullenbak en kun je dragen wat jij lekker vindt :man_shrugging: Trouwens ook één van de leukste Rolexen wat mij betreft :ok_hand:

1 like