Beide 2e helft jaren 60.
Dank je!
Dit is de 40mm, met saffierglas.
Met de 40mm diameter misschien randje als dresser.
Maar ik draag hem vooral casual en vind de 36mm dan te klein.
Dat kan prima met de 40mm diameter, heb daarom de band vervangen door één die van 20 mm lugbreedte naar 18 verloopt.
Vond de originele te smal uitlopen.
Ik draag weinig nette kleding.
Een nette gebruikt exemplaar valt zeker binnen budget.
Wat zijn de maten?
Nmm zou ook Frederique Constant voldoen (zoals ook @fdpg1963 al voorstelde).
Bijgaand 40mm:
-
Ruim binnen budget als automaat:
-
Nog ruimer binnen budget als quartz:
Nog helemaal niet aan gedacht, gaat ook op het potentielijstje
En weer terug met de pootjes in de klei! ![]()
![]()
Als dresser rustiger zonder seconde wijzer maar ik vind dat te saai. De automaat heeft een mooie sweep second met het 28800 VPH uurwerk. De automaat doet stil zijn werk. Mijne loopt mooi constant +5s per dag. De originele FC lederen band had wel een week “break in” tijd nodig maar daarna draagt de band erg comfortabel.
42x12.5mm. Mijns inziens, perfecte maten.
Erg mooi
Maar dat is het lastige van de categorie; je bent geneigd mooie verfijnde gouden horloges met een maanstand, een datum, een reserve de marche, etc. er ook toe te rekenen. En voor je het weet is een perpetual calander met moonphase en minute repeater er ook één. En waarom dan geen chrono? Of een nette GMT? Hoe mooi ik dit horloge ook vind (erg!), ik vind het geen dresser.
Zou ik ook mee kunnen leven.
Voor een duikhorloge, misschien, ook al is dat nog wat aan de forse kant.
Nu heb ik kleine ranke meisjespolsen van 18,5cm, dus misschien ligt dat aan mij.
Totaal off topic maar ik ga het toch zeggen. Deze foto van deze combinatie raakte mij, heb er echt lang naar gekeken. Zo mooi.
Dit is zo’n onderschat horloge. Het heet zelfs tuxedo!
Ik hoor wat je zegt - en ben het er ook niet mee oneens gegeven de definitie van een dresser.
Maar onder welke categorie vallen dan de underdressers met een verfijnde complicatie?
Je geeft aan dat je nog niet echt bekend ben met dressers. Een advies wat velen mij gaven is blijf weg uit vintage tot je echt zeker weet wat je koopt. Het is een mijnenveld en velen, ookhier, hebben lesgeld betaald.
Ook in andere kleuren leverbaar.![]()
![]()
Ik zou zeggen: helemaal on topic.
Thanks. Best tevreden met deze twee.
Goeie vraag. Bij PP houden ze het simpel: complicated watches. Ik heb niet echt een betere omschrijving ![]()