De ultieme dresser

Best wel een boel eigenlijk. Die Reverso is natuurlijk een erg gekleed horloge. De Santos vind ik toch echt te sportief. Klompje glimmend staal man.

Idealiter edelmetaal. Iets wat je onderschrijft door:

Verplichte afwezigheid van de secondewijzer? Zoals bij je ultieme dresswatches, die Credor en wederom de Breguet?

Flauw. We waren reeds uit de pure dresser hoek gestapt en geland op nette, geklede horloges in de regio €1500.

1 like

Iets meer flair, ietsje minder strak, beetje karakter gestolen maar best betaalbaar:

15 likes

Het boeit me over het algemeen ook niet heel veel wat iemand anders denkt of zegt, maar vind het wel lekker om het totaalplaatje voor mezelf een beetje kloppend te hebben

2 likes

Heel erg mooi nog altijd! :heart_eyes: :ok_hand:

1 like

Ik had ze allebei liever met secondewijzer gezien, maar zowel Credor als Breguet laten vaak steken vallen bij de plaatsing van de KS. Dan kies ik eieren voor mijn geld.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind zowel de Credor als Breguet fantastisch maar zou er mijn SBGW231 niet voor weg doen.

Alles past in een context. :smiley::smiley:

Staar je hier niet blind op, dat is als je het bij Omega zelf laat doen, wat vaak helemaal niet nodig is. De mijne is door @koen laten servicen en loopt top, helemaal voor een horloge van 76 jaar oud.

Dus ga gewoon lekker op zoek naar een mooie vintage Omega :wink: lees je in, vraag mensen om hun mening want er wordt wel enorm mee gerommeld.

1 like

Good to know, bedankt voor de tip!

1 like

Randje van het budget…

12 likes

Deze… Maar dan op een mooie leren band.

Missien net een millimeter te forst met z’n 38mm. Maar verder werkelijk prachtig!

18 likes

Soms vind ik een datum en secondenwijzer het predicaat ‘dresswatch’ niet direct in de weg staan:

Maar ultiem is een dresser voor mij toch zoiets: twee wijzers, geen verdere tierelantijntjes, doppie erop, klaar:

10 likes

9 likes

Als het een Dumont was, ja. Maar deze heeft:

Essentieel is plat, slank en niet te groot voor je pols. Bij de dial ga je voor iets wat een beetje subtiel is en elegant, niet voor complexiteit en/of complicates, hier moet je het hebben van de details en afwerking.

Een dress watch is bedoelt om je outfit te complimenten, het moet niet het compliment worden. Dus een beetje onder de radar is altijd goed, het Zou nooit het eerste of tweede moeten zijn wat opvalt aan je outfit.

Leren band is de standard, maar je kan ook altijd 2 horloges dragen dan heb je die ook afgevinkt.

7 likes

Oftewel; formeel gezien zijn alle polshorloges tool watches en is de enige correcte dresser voor de ultieme purist een zakhorloge… Of we bekijken het wat moderner en zeggen gewoon dat een dresser maar aan een paar voorwaarden zou moeten voldoen om in de categorie te vallen en verder vooral van de smaak en voorkeuren van de drager afhankelijk is:
1: eenvoud
2: understated

wat ik vanuit mijn persoonlijke voorkeur zou toevoegen:

• tijd (sec. wijzer mag), evt. datum.
  • lichte wijzerplaat voor overdag, donkere wijzerplaat voor in de avond
  • bij voorkeur goud
  • meachanisch
  • geen lume, eigenlijk liefst alleen opgelegde indices

In jouw prijs range zou ik als eerste goud laten vallen. Je krijgt dan alleen ouwe meuk. Maar de rest is prima te doen, evt. pre-owned. Zo zag ik deze laatst op MP staan :point_right:

Tikje groot misschien, maar voor de rest voldoet hij volgens mij

4 likes

Prachtig horloge. Nadeel is wel acrylglas, hoe erg krast dat? (Geen ervaring mee).
Of draag je 'm niet zo vaak?

Om OP z’n vraag ook nog te beantwoorden binnen het 1,5k budget.
Grey market
Longines Silver Arrow
Longines Conquest 35 mm
Longines Flaghsip Heritage
Binnen budget, hoeft niet grey market:
Tissot Chemin des Tourelles 39mm
Hamilton Intramatic 38mm
Seiko Presage Cocktail Time

2 likes

Goud is inderdaad ook geen pré, maar vintage is natuurlijk gewoon welkom. Wel een mooie Staudt!

2 likes

Staudt rocks :wink:

1 like

Er kan er maar één de ultieme dresser zijn, en dat is dít:

Een chronograaf die volledig opereert via de kroon, met centrale minutenteller. Dus als je de chrono niet aan hebt staan, ziet het er gewoon uit als een 3-hander.

Hoppakidee, dit is 'm. sluit het topic maar. De ultieme.

4 likes

D3ze…

4 likes

Ondanks de aanwezigheid van een nette verwerkte datum is dit mijn favoriete dresser in mijn collectie.

Als 2e optie deze:

6 likes