Ja dit is wel echt wat ik in mn koppie had
Helder.
Eens. Daarom een leuke GS instapper.
Of deze, wel echt dressy (we zien de lume even door de vinger) van een merk met heritage voor een erg scherpe prijs.
Wel opletten dat je er één koopt welke service heeft gehad en waarvan de geschiedenis bekend is.
![]()
Dus eentje waarbij geen papieren aanwezig zijn en onbekend is of ie ooit geserviced is nooit kopen?
Dat zwart met goud heeft toch ook wel wat hoor
Een weinig aangehaald, maar wat mij betreft ondergewaardeerd horloge: de Hamilton Jazzmaster thinline auto. Lekker dun, geen nummers, wel met datum (maar niet erg opvallend), geen secondwijzer of over de top lume en vooral zeer betaalbaar (gezien sommige alternatieven
) Ik draag em iig met veel plezier!
Hier wat plaatjes (ook in andere kleurstellingen te krijgen natuurlijk…)
En eentje uit de oude doos…
Hamilton heb ik ook op het oog maar dan voor een field watch die ook ooit eens aan de collectie toegevoegd gaat worden!
- Extreem corrosiebestendig

- Afhankelijk van de legering of graad is het zelf-herstellend

- Of knijter hard en krasbestendig

- Temperatuursneutraal

- Lichtgewicht

Los van het feit dat ik vind dat je nou een klein beetje zit te zeiken, dit heb ik zelf ook al over de Santos en Reverso gezegd, maar de tijd heeft dat idee al lang ingehaald. ![]()
Overigens is de Santos ooit uitgevonden als Polshorloge omdat Dumont z’n handen niet wilde gebruiken om een horloge uit z’n zak te halen. De formele definitie van een Flieger respectievelijk Pilot kwam pas rond 1935-1940. Dus is het een soort Pilot avant la lettre, in letterlijke zin.
Nietes. Ik draag ze niet anders, geen probleem.
Maar even opletten:
Had ik het nou over mijn criteria? Oh jazeker wel. Dat zijn de jouwe dus niet, want jij begint over edelmetaal en de verplichte afwezigheid van een secondewijzer. ![]()
No such thing. Hij tikt de onderkant van de uren aan, en de minuutwijzer ligt op de minute track. Dit is letterlijk EXACT zoals het heurt. In mijn optiek dan toch.
Je weet dat je nou een field watch aan probeert te prijzen die ook nog eens 0,15mm dikker is dan de SBGW231 die je te dik vond, nietwaar? ![]()
Mooi horloge, dat wel. Ik zou geen Arabische cijfers op een dress watch willen zien.
Zonder service is een risico inderdaad. Een service beurt voor een omega kost je zo grofweg 500 tot 750 euro. Ze zijn algemeen zeker 55 jaar oud en kunnen flink versleten zijn.
Goeie goden dat is nog wel een aardig bedragje voor een service.
Bedankt voor de tips!
Duidelijk
De Intra-matic automaat. 38mm, maar dankzij de ETA 2892 nog onder de 10mm dik.
Geweldige horloges. Ik vergeef 'm z’n datumveld.
Laten we realistisch zijn:
Als ik met een colbertje, nette broek en schoenen naar een trouwerij ga, mijn bovengenoemde UG of Junghans omdoe en een mede HF-gebruiker tegenkom, is dan de eerste reactie: “Wat een slechte keuze voor een horloge, je doet je gebruikersnaam eer aan” ?
Zolang het geen 50mm klatser is of G-Shock, zal het wel loslopen denk ik. ![]()
Dit is ook typisch zo’n horloge dat volgens het “standaard lijstje” geen 100% dresser is maar er fantastisch uitziet en absoluut prachtig staat bij wat formelere kleding.
En persoonlijk vind ik een dressy horloge ook prima kunnen bij casual kleding dus ze zijn best universeel te dragen.