De ultieme dresser

Zo dun, dat hij één wordt met de pols. Die 40mm is in de prijktijk perfect in mijn ogen.

Magnefiek.

1 like

Wie niet… weet niet wat je budget is.

De optimale lijst wat mij betreft.

Op die nichterige kroon na prachtig! Al zijn de Romeinse cijfers best druk op een relatief kleine wijzerplaat.

Het is wennen, mijn vrouw vind het niks, te vrouwelijk…

Te druk voor een dresser die Junghans, teveel cijfers. Absoluut een mooi horloge, begrijp me niet verkeerd.

Te druk voor een dresser, datum, teveel tekst (alleen Rolex is nog erger). Wel mooi voor sportief.

Goed om te weten.

Minstens zo mooi als PP.

Wint het voor mij van de Cartier tank. Super design.

Heel mooi al vind ik 'm toch meer sportief door de brede bezel.

Prachtig maar ik kan maar niet wennen aan die AliExpress achtige merknaam.

Mooi echt goud en ook de wijzerplaat maar ik heb niks met spillepoot wijzers, net als sommige Nomos wijzers. En ik vind de uren wijzer te lang in verhouding.

Dat is 'm voor mij!

2 likes

Tikt heel veel vakjes af.

16 likes

Ben me natuurlijk bewust van het feit dat die richtlijn qua budget aan de krappe kant is in horlogeland, maar ben nog niet zo heel lang liefhebber.

Begin liever met een paar solid uurwerken die niet meteen de bank breken.

Ik ben niet perse van een dresser , ik heb wel een grand Seiko gehad , maar er staan nu best wat dressers in het blauw, het leukst is het zoeken naar een horloge geniet ervan :+1:

3 likes

Laat je niet gek maken door de dure dressers die je hier ziet. Ze zijn het absoluut waard maar als je goed zoekt kun je voor 1k echt iets moois kopen. Soms ook 2e hands uit het blauw, vaak in vrijwel nieuwstaat. Ik spreek uit positieve ervaring. Wel geduld hebben tot er iets voorbij komt…

5 likes

Ik hoop inderdaad hier in het blauw iets moois tegen te komen.

Mijn kennis is nog niet helemaal waar ie moet zijn dus leek me onder andere een topic als dit een goede manier om wat bij te spijkeren

1 like

Ik kreeg een notificatie

Deze 6119G is geen dresser hoor, meer klassieke daily :blush:

21 likes

Misschien ook een idee om eens bij Montblanc te kijken. Hebben hele mooie dressers vind ik zelf. Bijvoorbeeld een van deze twee. Vaak tweedehands scherp geprijsd.

https://www.driessenjuweliers.nl/product/mont-blanc-heritage-spirit/

2 likes

Wellicht ook de categorie heroverwegen. Niet een super makkelijke instapcategorie.

Zou lekker snipen op een mooie instap GS quartz van rond de €1500. Of die Squale die nu voor een appel en een ei in het blauw staat oppikken en daar nog een leuke nazomer mee beleven.

3 likes

Ik weet dat het niet per se een instapcategorie is, maar ik heb de komende tijd een aantal meer formele gelegenheden en duikers enzo ga ik niet zo heel lekker op

2 likes

Dan zeg ik GS wel 2e hands dan ga je ook nooit veel afschrijven :thinking:

Sommige horloges zijn weliswaar geen 100% zuivere dressers maar dressy genoeg om ze te dragen bij de juiste kleding en gelegenheden waarbij je een dresser zou dragen.

Als voorbeeld 2 horloges uit mijn bescheiden collectie welke ik overgenomen heb van 2 gewaardeerde forumleden:

Kun je naar mijn persoonlijke mening best mee voor de dag komen als dressy horloges.
De FC oogt wel het rustigst. De DWW is weer echt uniek qua ontwerp.

10 likes

Duikers passen totaal niet bij formele gelegenheden.

I know, bedoelde hem als nog een reden voor meer dressy horloges

Zoiets?

17 likes

Ga ik zeker meenemen in de overweging

1 like

En niet twijfelen dan.

1 like

Jaaaaa! Absoluut! Schoonheid!

1 like