De Ultieme Seiko

Heel vet!

Man, je weet wel hoe je goede foto’s moet maken. Geweldig!

1 like

Ik doe mijn best. Dit is ovegerens wel een extreem moeilijk horloge om te fotograferen.

1 like

Van de “Gewone” Seiko’s

De MM300

En de SARX035

En natuurlijk de King Seiko :kissing_heart:

Maar ook de Sumo :woozy_face:

3 likes

Even zien

De 6100-8000

De 6102-8000

De 4S15-7020 SUS

De 8F3-00B0 SUS

De 6R15-0320 Presage

De 5216-7070 LordMatic Special

De 3823-7001

De 0852-8020

De 8J81-6A30

De 4M71-0A30

Enzovoorts…
Best een leuk merk, Seiko. :blush:

4 likes

Menig zou denk ik komen met n GS ofzo. En dat snap ik ook wel. Hoe zo wat n hele Samurai achtergrond aan filosofie achter die klokjes zitten.

Ben misschien wat ouderwets, maar ik moet nog vaak denken aan Japanse spullen als degelijk voor een scherpere prijs. Vaak deden die dingen het langer, beter en zat er vaak meer op, zoals destijds standaard airco bij veel Japanse auto’s.

(3x raden hoe dit model heet :speak_no_evil:)

En als ik dat moet vergelijken met Seiko, moet ik al snel denken aan hun 5 serie. Meeste horloges hadden een datumfunctie. Voor minder geld stoppen die Jappen er n dagfunctie bij. Nette ontwerpen met nette afwerking, goeie lume die niet onder doet voor die v concurrenten.

En n simpele motor die doet wat t moet doen. Zo zit in mn Monster hetzelfde 7s26 uurwerk als in menig 5je. En dit werkpaardje tikt al sinds 2005 of 2006 bijna non stop. En met wat reguleren krijg ik em binnen COSC waarden (okay, over een maand gezien, aangezien er helaas geen hack functie op zit).

Al met al waren dat wat mij betreft de uber Seiko’s. Dus tja, niet specifiek 1 model. Maar n hele lijn :upside_down_face:

3 likes

corona :see_no_evil:

2 likes


Uit '67

Quartz (want waarom niet?) en een doelgericht ontwerp zonder veel consessies.
Functie gaat voor uiterlijk.

1 like

De ultieme…
Jeetje… je kiest wel een merk uit… dat is net als op netflix zoeken naar een serie terwijl je er al 250 hebt gezien.

Ergens denk ik de 62Mas daar het ‘het duikhorloge’ is wat het allemaal begon maar dat heb ik nooit gehad dus…

Mijn ultieme is denk ik mijn eerste:

De SKX007

Mijn liefde voor dit horloge gaat best ver. Het is mijn eerste liefde. Het horloge dat het virus begon.

De zoektocht naar een grab n go quartz model bracht me bij de SNA411

Dat was in die tijd voor het werk wat ik deed het meest gangbare en dus meest ultieme

En nu is de meest ultieme Seiko de SPB143

Conclusie is dat de ultieme Seiko niet bestaat. Wellicht is het die Seiko die je nu draagt… Maar ik denk het niet, er zijn zoveel factoren. Dit is hetzelfde als je favoriete chinese gerecht vergelijken met een Italiaanse pasta.

2 likes

2 likes

Hoezo schrijf je in de verleden tijd? Het is nog steeds zo met de Seiko 5’jes en andere japanse spullen, vind ik.

Nou, zo te lezen zijn sommigen geheel anders van mening. Maar je hebt gelijk; het is een prima werkpaard.

De eerste die in me opkomt is de Grand Seiko Godzilla 65th anniversary limited edition (SBGA405). Prachtig afgewerkt horloge en als je aan de achterkant kijkt zo’n lekker typisch Japanse sticker op je caseback (ik weet dat het geen sticker is maar een opdruk, maar dit was mijn gevoel toen ik het voor het eerst zag). Een mooi voorbeeld van Japanse precisie en ‘gekheid’. Ik kan even geen ander woord verzinnen voor gekheid. Ik bedoel het niet negatief, maar Japan is een compleet ander land als Nederland met, in mijn ogen, zijn eigen eigenaardigheden.

2 likes

Ja de 62mas :star_struck: maar destijds voor €150,- dan toch de SKX :grin:

2 likes

Het is niet echt een sticker, maar een opdruk. Maar inderdaad: verschrikkelijk is het juiste woord. Maar dat vind ik er ook wel weer typisch Japans (en dus echt iets voor Seiko) aan. Ik zou hem trouwens zo willen hebben: als je hem om hebt is het een prachtig horloge en als je hem afdoet, lach je je de b*llen uit je broek :wink:

Wat een gekke lumepip zit erop! :thinking: Lijkt letterlijk apart erop geplakt.

Zit een ceramische insert op ook andere bezel en saffier. :relieved:

1 like

Voor mij is een Seiko 6309 ultiem! Seiko is voor mij een merk in de range <500 euro.
Boven dit budget, neig ik eerder naar Zwitserse concurrenten. Duikers in uitzonderlijke staat misschien nog daar gelaten…

Tegenwoordig staan de prijsverhogingen me inderdaad tegen. Een SARB017 was retail rond de 300 euro dacht ik? Nu gaan de Alpinist voor 800-900 euro… En ook nog es met een glazen deksel (waardoor het horloge een stukje dikker wordt).

afbeelding

SKX007

50.000 yen. Dus ±500 euro.

Respectievelijk 740 en 720 euro (afhankelijk van leer of staal).

Maar tegenwoordig zijn de korting tov de listprijs veel minder.