De Ultieme Seiko

Nee met een sony a7, maar de belichting is het belangrijkst!

1 like

Deze gouden braille stippen zijn gaaf.

De SLA025 (toevallig ook winner van de GPHG)

1 like

6105-8110

3 likes

Voor mij de James “Da Vinci” Bond heritage. Helaas heb ik geen plaatjes en jammer genoeg is hij ook nooit in mijn bezit geweest. @HanDavinci wilde hem niet kwijt :sob:

1 like

Dit model heb ik niet, maar was meer n value voor money voorbeeld.

Ik heb zelf n gemodde monster, zoals ik in die link heb staan Stupid Sarah

Wel met hetzelfde uurwerk.

1 like

Voor mij verschilt dit nogal, op dit moment is dat toch echt een quartsje. Seiko black panther.

Ahhh. Maar dan kan ik uit ervaring spreken dat ze top zijn!

Voor mij mn 62mas.


Maar vind de seiko 6159 7000/1 ook geweldig.
Hoop die ooit nog te hebben in mijn collectie!
Hier volgt een foto van de 6159

3 likes

Wat heb je hier precies aan gemod? Glaasje en bezel?

1 like

Ultra mod.
Voor…

image

Na
image
:yum:

4 likes

Vroeger keek ik alleen maar naar swiss made, tot ik per toeval een afbeelding van een duikhorloge zag wat ik echt mooi vond.
Het bleek een seiko skx009 te zijn van een merk waar ik vroeger nooit naar keek.
Ik ging mij in het merk verdiepen, nu heb ik nog alleen een rolex,
en de rest zijn Seikos.:laughing:

5 likes

Glas, bezel en insert, maar wilde wel zo dicht mogelijk bij 't orginele blijven.

1 like

Mooi hoor! Wat voor glas zit er op?

1 like

Domed saffier met blauwe AR, het merk zou ik niet weten. Destijds hier op HF gekocht.

1 like

De ultieme Seiko.
Nou ja, die van mij dan tenminste…Hoewel ik er best een flink aantal heb of gehad heb, ik ben niet iemand die een hele collectie spaart. En zeker niet bij Seiko :scream: Maar deze is het voor mij, die zal ik niet zo snel wegdoen…

1 like

De Monaco is wel een kanshebber, wat mij betreft.

6 likes

De ultieme Seiko is WilSeiko!

Bij Seiko denk ik toch gelijk aan de SRPA23K1: veel horloge voor het geld. Mooi maar bescheiden:

En natuurlijk, Seiko is technisch tot heel veel meer in staat. En schuwt daarbij niet om ongebaande paden op te gaan. Zo vond ik bijvoorbeeld het E-ink horloge (EDP) ook een schitterend staaltje dat wel bij het merk past. Ik heb uit die serie de SDGA001J1 gehad. De stalen band die op dat horloge zat, was met afstand de àllerbeste band die te maken is voor een horloge.

En de laatste jaren laat Seiko vooral zien waartoe zij in staat is met de ontwikkeling en productie van bijzondere wijzerplaten, zoals bijvoorbeeld in de Presage lijn. Gebruik van emaille, of traditionele Japanse technieken zoals Urushi.

Maar voor mij blijft de SRPA23K1 toch de ultieme Seiko.

1 like

3 likes

5 likes