De Ultieme Seiko

By far de mooiste wijzers ooit op een horloge gezet. :heart:

1 like

Als we GS even achterwege laten ga ik ook voor de SKX007.

7 likes

Even serieus:

De ultieme Seiko is voor iedereen anders. Er is niet één Seiko die de top is, er zijn er meer.
Als je ultiem letterlijk pakt zou ik zeggen de Grand Seiko SBGA211, want dit is gewoon alles wat je ooit zou willen.

Ga je kijken naar ultiem op een andere manier (kwa functies) zou je zo zeggen de Seiko Arnie… GMT, stopwatch, 200m waterdicht, lampje erin en comfortabel.

Ieder natuurlijk zijn ding. Ik kan me voorstellen dat veel Seiko fans het merk zien als een leuke, betrouwbare en goedkope manier om iets moois te drage. Dan valt de GS af en de Arnie ook. Onderaan de streep zou je dan misschien kunnen zeggen de Seiko 5 (SNX en SNK). Echter zijn de banden rommel, de uurwerken mwah en niet spectaculair.
Misschien die nieuwe SPB series dan? Ook wel weer aan de dure kant…

Ik denk dat we onderaan de streep kunnen zeggen dat het een kwestie van smaak is. De een vind de duiker het tofste, de ander juist een sportieve ‘‘wat is het eigenlijk’’ SARB-achtige. Je zult nooit een perfect antwoord krijgen uit deze discussie :laughing:

6 likes

Het gaat me om de discussie, niet om het antwoord :wink:

Of de SCVN001. Die zou 'k wel zien zitten, maar zo moeilijk te vinden…

De ultieme Seiko is voor mij mijn SLA017 wel, nu even logerende bij @flowert.

12 likes

:grin:

https://buyee.jp/item/yahoo/auction/c850798696?conversionType=mypage_watch_list

1 like

Klopt, maar dat is maar tijdelijk.

1 like

Oei, zijn we tegen elkaar aan het bieden?

Ik heb niks geboden. En jij zo te zien ook nog niet :grimacing:

1 like

Koek was eerder :upside_down_face:

Nee klopt. Ga ik ook niet doen.

1 like

Ik zou zeggen de Seiko 5, daar is na de tweede wereld oorlog het merk eigenlijk op gebouwd. Dus dat blijft voor mij de oerseiko.

1 like

De mm300 lijn was/is voor mij grail…

10 likes

KS 44-9990

7 likes

Als het om het uiterlijk gaat scoort deze toch wel hoog.:laughing:

5 likes

Voor mij deze. Vind dit één van de mooiste wijzerplaten van alle Seiko modellen…
IMG_20200926_133503

8 likes

Er zijn veel Seiko toppers in alle prijsklassen, denk aan: diverse Seiko 5’jes de Sarb017, -033 en -035 et cetera. Maar ook de Sarx serie en diverse duik horloges zoals de Seiko SKX en de MM200-300.

Voor mij is de ultieme Seiko de SDGM003

IMG_0203

13 likes

Oh…

Ooit de SDGM001 gehad en verkocht en spijt, man. Spijt.

1 like