De ultieme witgouden dresser

piaget altiplano…

prachtig ook ! en 38 mm, mooie dress maat.

en een mooie review hier :

Altijd gaan voor diegene die jij het mooiste vind en waar je het meest van gaat genieten. Dus de VC

Wat mij aan die PP zou tegenstaan is dat de seconde wijzer veel te hoog zit. Typisch gevalletje van te klein uurwerk in een te grote kast. Zou voor mij daarom nooit op mijn shortlist komen.

Als dresser is de VC het meest geslaagd. Die JLC is ook mooi, maar erg druk.

Dus: kopen die VC! :yum:

2 likes

+1 :clap: voor de AL&S

ook +1 voor LUC Chopard 1860 :clap: , of kijk of je een eerste versie kan vinden met het caliber , FAMEUZE caliber caliber mag ik wel zeggen, 1.96 met microrotor …… haute horology !

3 likes

Prachtig inderdaad, daar komt het uurwerk ook het mooiste uit (datumvenster). Zijn 36mm dacht ik? Dat is voor mij helaas te klein. Maar in het witgoud helemaal af!

1 like

Smullon!!!

De wijzerplaat komt bij metalem vandaan, die ze ook maakt voor Philippe Dufour

4 likes

Hij heeft hem ook in witgoud hoor, de ultieme dresser

2 likes

De Xps versie is 40mm !

Leuk om zoveel enthousiasme over dressers te lezen! Je zou ook nog naar H. Moser kunnen kijken als je voor een bijzondere wijzerplaat wilt gaan. Verder, ga voor wat je mooi vindt (dus de VC) of kijk verder naar andere mooie dressers, er zijn er genoeg (als je kleinere bedrijven ook waardeert helemaal).

1 like

(Vergeef mij voor mijn kinderachtige gedrag)

1 like

Erg mooie dressers inderdaad

1 like

De JLC vind ik qua design het mooiste. Is dressy, maar met de maanfase ook net wat interessanter dan de anderen. Probleem is wel, dat een witgouden JLC Moon een lichtgrijze plaat heeft. Dat vind ik minder mooi dan wit of zwart. De stalen versies zijn m.i. de mooiste.

De VC is prachtig. Strak design, perfect afgewerkt, ook qua uurwerk. Als het witgoud moet zijn zou ik daarvoor gaan.

De PP is ook prachtig. Door de kastvorm iets sportiever een misschien wel de meest veelzijdige. Maar de VC en JLC zijn mooier overall.

Een Lange zoals de Saxonia is ook een overweging waard. De kromme tekst op de plaat blijft wel een beetje een issue voor mij. Bij veel andere modellen krijg je er een oversized datum bij en daar moet je ook van houden.

Maar wat een geweldig keuzeprobleem heb je hier!

3 likes

Correct, maar de geelgoud uitvoering in jouw foto is kleiner (36mm). Dat zie je ook aan de positie van het datumvenster. Anyway, ik word er hebberig van en veel mooier dan de PP, VC iig.

1 like

Dat is ook een leuke link met wat filmpjes.

Verder is het de vraag wat je bedoelt met een dress watch? Hiervan verschillen de definities nogal. Volgens mij hoort een secondewijzer daar ook niet bij, volgens Hodinkee wel.

1 like

Idd een leuke vergelijking ware het niet dat de fp journe dubbel geprijsd is in de 2ehands markt.
Die is trouwens ook niet witgoud.

Vacheron is echt wel heel mooi. :heart_eyes:

Ik denk wel dat Benjamin een nieuwe trui kan gebruiken. Ik weet, je moet keuzes maken bij horloges verzamelen. :see_no_evil:

2 likes

Ik kan me niet voorstellen dat ze zo’n praktische aanpak zouden aanhouden bij PP. Is de secondenwijzer niet gewoon bewust op die plaats gezet om de 6 uurs index niet af te kappen? De kast hoeft niet altijd maximaal ‘gevuld’ te worden.

Brr wat een fijne!

1 like

Bovenal wat ontzettend fijn dat je in de gelegenheid bent om hierover na te mogen denken. Het is een duivels dilemma want je kan er maar 1 kiezen. Er zit werkelijk geen verkeerde keuze tussen maar ik zou gaan voor hetgeen je diepste verlangen zit en dat is volgens mij, wat ik lees de VC.

Mijn keuze zou de Breguet Classique zijn trouwens. Voor wat het waard is…