Ik wil nog 1 keer het ultieme nieuwe droomhorloge kopen, een witgouden dresser. Ik denk aan een VC Patrimony, een PP Calatrava of een JLC Ultra Thin Moon. De JLC is in aanschaf het minst kostbaar en de VC en PP ontlopen elkaar in prijs weinig. Ik vind de VC het mooist. Wat is jullie mening? En krijg je achteraf spijt als je de VC aanschaft omdat deze zo prijzig is of krijg je juist van de JLC spijt omdat je hem te snel kocht en die 5 k goedkoper op lange termijn toch minder uitmaakt dan je in het begin denkt? Maar dekt die 5 k extra de lading bij de VC of PP? Zijn ze dat extra bedrag waard? Alle genoemde modellen hebben hun plussen en minnen. Ik ben er nog niet uit maar je moet ook de tijd nemen voor dit soort uitgaven. Het zijn moeilijke keuzes. Hoe denkt het HF hierover?
Kopen wat je het mooist vindt binnen je budget!
De VC vond je toch het mooist .dus klaar
Als je dat soort bedragen uit wil gaan geven voor een horloge, lijkt me de mening van wat anonieme mensen op een forum toch wel het laatste waar je rekening mee wilt houden.
Oh ja, de VC is het mooiste
VC all the way! Om het misschien nog wat moeilijker te maken, zou ik toch ook zeker eens bij Breguet gaan kijken. Zwaar onderschat merk met een heel eigen design taal en veel keuze in witgoud!
Frederick
Mooie opties maar ik zou zonder twijfel voor de PP gaan. Is toch het meest iconische merk voor dresswatches imo en leveren het meeste op indien je hem in de toekomst wilt verkopen.
Het gaat niet over Rolexen.
Doe maar, Ben slecht in uploaden.
Alstu, kleur van wijzerplaat even daargelaten. Zelf zou ik voor de JLC gaan. Wat een prachtig ding is dat😍
Zit veel in maar ik ben nooit van plan om te verkopen.
Even rekenen: de jlc kost 8k, de anderen rond de 13.
Das een aanzienlijk verschil. Als je voor de vc/pp gaat dan zou ik lange zeker overwegen.
Hoever strekt je morele budget. Als dat 13k is, dan gelijk de vc kopen. Die vind je t mooist.
Anders de jlc.
Qua mooi vind ik de pp mooier dan de vc en de lange. Die kleine seconde doet t wel voor me.
Anders kan je de jlc small seconde nog nemen:
Maar is de JLC met de doker grijze, zilvere of de blauwe dial?
Natuurlijk bij dit soort bedragen gaan voor wat he het mooiste vind.
Mag ik geheel ongevraagd ook de LUC Officer erin gooien? Megadun, “indrukwekkend” uurwerk en net even iets anders. Retailprijs is/was wel een stuk hoger dan de genoemde PP, VC en JLC maar er zijn ook gewone uitvoeringen met dit uurwerk.
Heb je ze alle 3 al eens om de pols gehad? Er zitten behoorlijke verschillen in qua diameters. Die JLC bijvoorbeeld is echt een behoorlijke maat groter dan die kleine pp. Afhankelijk van je polsmaat staan ze daarmee ook echt heel anders.
Persoonlijk zou ik de pp nemen.
@Joke. Er is iets speciaals aan witgoud. Het extra gewicht en de andere glans maken het echt bijzonder. Voor je ultieme dresser is dat toch een meerwaarde.
Puur vanaf de plaatjes zie je geen verschil natuurlijk.
Dan de afwerking van het uurwerk: die van JLC is echt goed, maar (vooral) machinaal gedaan. Die van Lange is echt handwerk. Dat zie je echt en vooral met een loepje. Datzelfde geldt voor VC of PP.
De JLC is prachtig, maar ik (als ik je verhaal zo lees) zou doorsparen voor een witgouden variant van Lange (zoals de suggestie van @whisky) of PP.
de mooiste, hij is er ook met KS…;ook erg mooi.