na lang zoeken …eindelijk de originele band gevonden van mijn Seiko…
een maatje van mij (woont in Thailand) heeft op een veilingsite daar een
band gevonden die om de Vanac Special hoort (uit 1973)…
ik wilde jullie hem toch even laten zien…
de ‘‘Seiko’’ KS (king Seiko) Vanac special automatic 1973 hi-beat 36000 BPS
jij bent de enigste die het ziet volgens mij …idd klopt helemaal die '‘Marker’‘op de 10 is anders …ik heb er al een de originele , via seiko.nl die word er nog op gezet door horlogemaker ‘Nico rijsman’’
Een prachtige combinatie Ben, gefeliciteerd met je vondst! Wanneer deze ‘patserige’ Seiko uit 1973 ook nog gemaakt is in maart 1973 dan hou ik me aanbevolen, mocht’ie ooit ‘moeten gaan’
Hij’s mooi, zeker met de originele band. Jammer van die 10 uur marker, maar ik had het inderdaad ook niet gezien =)
1 vraagje nog. Naar mijn weten zijn de uurwerken in de Vanac’s afgeleid van de King Seiko lijn, dus voornamelijk de 52xx lijn. Deze zijn volgens mij niet 36000 bps. De King Seiko special heeft bijvoorbeeld ook een 28800 uurwerk. Het is best verwarrend, want deze uurwerken worden ook vaak aangeduid als hi-beat, net als de 36000 uurwerken. Voor zover ik weet zijn de 36000 uurwerken alleen de 45xx en 19x4A handopwinders en 614x, 615x en 618x automaten. En de SBGH001 en SBGH015(J1) met 9S85 uurwerk natuurlijk.