De vijl

Dat doet hij zeker,maar dat is meer het uitwisselen van onderdelen zoals bezels wijzers en degelijke.

Als ik aan een project begin,moet ik zelf de wijzerplaat zelf maken en uitbollen (als dat nodig is) en de plexy’s passend maken.

met de wijzerplaat van de zwarte dresser was ik een hele dag bezig om hem passend te krijgen omdat de kast gemaakt was voor een heel plat en klein Hattory quarts uurwerkje (nu een Jeanbrum HW)

Dat is een zilveren plaat die ik over een 2 euro munt geplakt heb en daarna de rand omgebogen en zo gevijld dat het uurwerk past

Rolex had het ook zij het heel subtiel (origineel?)

1 like

Is idd hele andere koek. Wou alleen aangeven dat modden op verschillende manier kan. Net als van n verchroomde klok een brass horloge van ‘maken’.

Dus imho omhelst het alles wat te maken heeft met het modificeren/aanpassen/veranderen van een horloge.

1 like

Gaaf he!! Mooi gedaan hoor!!

Kun je misschien wat foto’s maken bij daglicht, ik ben erg benieuwd hoe het horloge er nu echt uitziet…

Dat is mooi iets wat anders bij de vuilnis zou belanden een tweede leven geven.
Vind het resultaat zeker niet verkeerd.
Waarschijnlijk bij het dragen zul je wel de nodig vragen krijgen.

gr. Hans

updatje

De kast en vooral de lunette wat ‘‘levendiger’’ gemaakt en de wijzerplaat wat ‘‘dieper’’



Nog een projectje



Sorry voor die laatste foto hoor! maar de andere op dat moment aanwezig moesten ook zo nodig op de foto.
Het duurde even voordat ze een plekkie hadden en stil zaten die boefjes.

1 like

Dat zal ik morgen even doen ja want de belichting hier is zwaar k@t zeg maar…

1 like