De vijl

Ik kreeg vandaag een cadeautje omdat ik al bijna 2 maanden thuis zit (ja heel zielig)

Wat dan???..een vijl…een vijl??..ja een vijl!!..leuk…en nu?..uh vijlen!
Oh en ik moest een slachtoffert hebben…pak de buurvrou…uhm…nee wat anders…
In de hoek ,zo een beetje weggekropen achter een boekie lag hij…mijn slachtoffer…hij deed net of ik hem niet zag.

Jammer!!!






Disclaimer
Voor de activisten onder ons,het slachtoffer heeft niet (echt) onnodig veel pijn geleden en na een aantal uren was hij het er zelf ook over eens dat hij er beter uitkwam dan hij er in ging. :smile:

Zo…terug naar de burgelijkheid…wat een nieuws vandaag weer in het AD he?

5 likes

Geen idee wat ik van moet denken maar volgens mij vind ik het wel mooi :grinning:

1 like

Ziet er goed uit. Hoe was het horloge voor de behalening?
Heb je daar ook een foto van?

Prachtig! :+1:

Dit was het origineel,maar daarvan was de wijzerplaat niet meer te redden zo ook het uurwerk niet (balans miste)
en de kast was dermate slecht en incompleet dat ik er maar een eigen draai aan gegeven heb.

Dit horloge zat ooit eens in een partij wat ik voor 10 euro ofzo op MP gescoord had.

Ik zie weer een epidemie van het Modding virus aankomen…
Mogelijk zullen ook enige Vostoks in mijn collectie het slachtoffer van de vijl worden.

Ik heb nog een gave dresser gemaakt waar zo wat foto’s van maak

voorproefje

Dit is ook erg effectief, maar vijlen blijft leuk

Ik verdoe mijn tijd niet aan vijlen aan nepperts…die zijn mijn energie niet waard.

1 like

Leg uit? modden

Het modificeren van een horloge die anders in de bak eindigt

Je geeft er een ander uiterlijk aan.

Verlos dat arme ding uit zijn lijden. All i can hear is kill me please!

Nee hoor, leuk zo’n projectje. Volgende keer wel die plaat sunburst vijlen he :wink:

gr, HJR

1 like

Het was eigenlijk een wraakactie he!

Bij een eerdere modificatie van dit ding vloog de vijl uit de bocht doordat meneer hier heel onverwacht een tactische beweging naar links maakte,terwijl ik naar rechts ging.
Sindsdien heb ik een scar(retje) op mijn duim en vandaag zag ik kans om dat even recht te trekken. :smile:

Ik hou wel van het aards natuurlijk gevormde gesteente (regengebluste lava) wat grof en grillig is.

Ik heb nog een plaat messing en zal morgen eens wat variaties maken en de kast nog wat ruwer bijvijlen

het uurwerk is trouwens een FHF st96-4 handopwinder. en de afmeting is 40mm zonder kroon en 12 mm dik.

2 likes

Leuk resultaat.
Hoe heb je dat zwart er op gekregen?

Het lijkt idd wel een stuk slak uit de hoogoven :smiley:

Grt.

Laat die rijke gasten met baarden maar K’s beklimmen en Cecils schieten. Echte mannen doen hun littekens op bij het beleven van de eerlijke maar heerlijke horlogehobby. :wink:

gr, HJR

3 likes

Dat is een vuurvaste coating voor uitlaten en moet gebakken worden op 650 graden.
Heel de dial zwart geverft daarna de plaat in de fik gestoken en het oppervlak geschuurd zodat de verf alleen in de groeven blijft zitten.

3 likes

Niet perse dat ze anders de bak in gaan. Kijk maar wat voor gaafs rob van monsterwatches met seiko maakt

DIY/do it yourself steampunk :slight_smile: