De vintage-Sint was op bezoek!

En zo kreeg ik nog een aardige vintage-duiker thuis, die ik best mooi vind! Het gaat om een Nisus, een handopwinder met een AS1950-uurwerkje. Datumaanduiding, diameter 38 mm, plexiglas erop, bezel in beide richtingen draaibaar (zonder klikken). Hij loopt behoorlijk nauwkeurig en heeft een gangreserve van bijna 48 uur. Het gaat om een NOS, dus het kreng is nog puntgaaf! :slight_smile:
Ik zag via de zoekfunctie dat Zeno 'n tijdje geleden dezelfde heeft aangeschaft, maar dan met een witte wijzerplaat.

Wegens drukte nog geen eigen foto’s, maar de geleende foto’s van de verkoper op de ee-baai:




MOOI! (tu) Die fijn gekartelde Bezel, met een MIL stijl kast, erg fraai!
En het formaat is goed voor een vintage.

Veel plezier ermee, maar dat moet lukken :slight_smile:

Martin

Mijn beste,

De Sint is bij jou vandaag vroeg gekomen Paul. Hier in het westen moeten we nog enkele uren wachten.
Desalniettemin, veel geluk gewenst met deze kloeke duiker uit vervlogen jaren.

Dus bedank die ’Goedheiligman’ maar.
Immers:
Het danken is aandacht geven aan het schenken.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Wow, mooie duiker Paul! (tu)
Heel veel plezier met deze vintage-duiker!

Groet,
Werner

werner Schreef:

Wow, mooie duiker Paul! (tu)
Heel veel plezier met deze vintage-duiker!

Groet,
Werner

Leuk! Dat lettertype waarin NISUS geschreven staat vind ik mooi.

Hmmmm, die heeft wel wat!
Gefeliciteerd hoor.

Die bezel die zonder klikken twee kanten op kan draaien: hoort dat zo? En gaat dat dan ook wel stroef?? (Ik vraag dat omdat ik ook een horloge met een twee kanten op draaiende bezel heb, zonder klikjes of tandjes. Die draaide als een dolle en die heb ik nu dus maar even in de gluton gezet. Vandaar die vraag.)

Mooi man! Ziet er goed uit… Vind het een heel mooi horloge. Gefeliciteerd!

Heb je deze via eBay bij watchmeisterin aangeschaft toevallig? Ik heb al enkele biedingen tevergeefs geboden op degene met witte wijzerplaat (dezelfde als Zeno idd), maar ze blijft de aanbieden op de baai. Waar zou ze ze vandaan halen?

Die heb ik daar inderdaad opgesnorkeld. Geen idee waar ze haar spullen vandaan haalt, maar ze biedt deze klokjes geregeld aan. Zowel met zwarte als met witte wijzerplaat.

@Grootmokum: De bezel draait zonder klikken in beide richtingen. Niet al te stroef, maar ook niet geheel losjes. Gewoon, lekker licht. Wat mij betreft, zou het wat stroever mogen, maar ja, nou gebruik ik mijn Seiko-duikers als referentiekader! :wink:

Heel mooie klok.(tu)

OEF! Wat een vet ding (tu)

Mooi ding Paul(tu)

Nu is het eeuwige probleem (beetje zwart-wit gesteld):

Ga je hem dragen, dan is het geen NOS meer:(

Ga je hem niet dragen, wat heb je er dan aan;)

Erg leuk, gefeliciteerd ermee.

Maar daardoor vond de Sint mijn Hamilton zeker te duur?

Die Watchmeisterin heeft vaak bijzondere dingen in de aanbieding. Waar haalt zo iemand al dat moois vandaan? Wel jammer dat ze/hij in Zwitserland woont ivm de douane kosten.

Ik vind het een mooi kreng om je eigen woorden maar te gebruiken :wink:
Ik ben gek trouwens van oude duikers…