Hallo,
weet iemand van jullie de waarde van een Omega Speedmaster met cal. 321???
Is mij voor ruil aangeboden, maar kan de waarde niet precies inschatten.
Bedankt!
Hallo,
weet iemand van jullie de waarde van een Omega Speedmaster met cal. 321???
Is mij voor ruil aangeboden, maar kan de waarde niet precies inschatten.
Bedankt!
Ligt aan de staat van het horloge, hoe oud, wat voor, welk metaal enz enz enz enz. Foto?
Heelaas geen foto.
staal, vintage type, standaard speedmaster,…?
meer weet ik op dit moment niet, heelaas.
De waarde van een cal.321
Speedmaster is, zoals Henrik al zei, onmogelijk te bepalen zonder eerst het horloge grondig bestudeerd te hebben.
8 van de 10 cal.321´s die ik voorbij zie komen is niet volledig origineel. In dit geval bedoel ik met origineel zoals het horloge ooit de fabriek verlaten heeft.
In het meest gunstige geval zijn alleen de wijzers of de tachymeter ring vervangen, maar ook is heel vaak het uurwerk vervangen, en/of de wijzerplaat, en/of de achterkant… of…of…of…
Voor de waarde maakt het natuurlijk ook uit welk model het precies betreft.
Je hebt echt absoluut meer informatie en vooral foto´s nodig. Zorg in ieder geval voor de volgende foto´s:
Voorkant en Wijzerplaat. Zorg ervoor dat de hele wijzerplaat scherp heb, ook de kleine lettertjes bij de 6
Zijkant waar de kroon en chrono-pushers zich bevinden,
Achterkant,
De binnenkant van de achterdeksel,
Het uurwerk, en dan ook vooral het serienummer van het uurwerk
Feit is dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn. En dit jaar alleen nog maar zullen stijgen i.v.m. met het 50-jarig bestaan van de Speedmaster serie.
het is waardevaste investering, mits alles origineel…
En nee, deze mag eigenlijk in geen een verzameling ontbreken.
gr,
Hans Mennink
105.003-64
105.003-65
105.012-66
145.022-69
125
X-33 1st generation
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik zal proberen de foto’s te krijgen.
Bernhard
Steiner heeft er op dit moment 1 liggen, 1850,- geloof ik
zie hier ook een recente aanbieding van een veretrouwde handelaar: (anoniem gemaakt voor dit topic)
In Perfect running TOP conditie Super rare collector 1967 Omega Speedmaster Professional 145.012-67 ST caliber 321 in Staal met originele nieuwe originele black lerenband met originele sluiting en nieuwe originele staalband. Het horloge heeft een full service beurt gehad incl. nieuwe originele lerenband & origineel glas, wijzers, deksel met dichtingen en nieuwe drukknop met kroon en is daarna niet meer gedragen Het horloge wordt uiteraard geleverd in een originele Omega box voor staalband horloges en het boek The Moon watch. vraagprijs 2250