De wondere wereld van de macrofotografie

Gisteren besteld,vanochten binnengekomen: een zgn. USB microscoop camera.
Meteen uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het resultaat.
Macrofotógrafie is nu ook voor mij bereikbaar. De kwaliteit valt me in het geheel niet tegen, zeker gezien de prijs (49,99) maakt het apparaatje een kwalitatief leuke foto. Scherpte en scheidend vermogen zijn voldoende en met een beetje creativiteit kun je hier leuke dingen mee doen.
Hieronder enkele voorbeelden:

Groets,
rombo

Wel gemeen dat je er nu niet bij zet waar we zo een apparaatje kunnen kopen. :wink:

Mooie foto’s (tu)

Mijn beste,

Deze zeer fraaie beelden, getuige van een weloverwogen aankoop met de nodige scherpzinnigheid!!
Ik wens je hier veel plezier mee en het nodige succes.
En zie natuurlijk uit naar de meest spitsvondige horlogefoto’s.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik heb al vaker die dingen te koop gezien, en vroeg me af of dit er mee kon. Ja dus, prachtig resultaat (tu)

Groeten,

Martin

Super. Mooie foto’s (tu)

geen geld eigenlijk

Hans

Leuk dingetje!

Leuk !

Hoe ziet zo`n camera er uit?

Zie je wel alle krassen en oneffenheden.:slight_smile:

Mooie foto´s.

Op verzoek een afbeelding van het apparaatje.

groets,
rombo

Nu nog het merk en waar te koop, dan rennen we met z’n allen in galop naar de leverancier. Een korte zoektocht op Google met ‘usb, macro, fototoestel’ brengt me niet echt verder. In ieder geval: wat een leuk apparaat!

Menno

De info die rombo319 niet geeft is gemakkelijk zelf te vinden door de googlen op de termen “usb microscoop camera”.
Dan vind je dergelijke camera’s te kust en te keur.

Groet,
Flip


om maar een voorbeeld te noemen.
gr. Twan

Snelle Google en je komt bij Coenraad zonder e en met één a.
Voor het bedrag dat Rombo aangaf.

Leuk speelgoed, maar de kwaliteit is maar zozo…vind ik.
Echt scherp kun je de plaatjes niet noemen.

Even een voorbeeldje ter vergelijking:
(foto’s zijn ook nog niet hét van hét, maar het begint in de buurt te komen van Macrofotografie)

Er waarmee is dit moois dan wel gemaakt? Vast niet met een setje van onder de 100 euro denk…

Raar en vreemd dat romb319 gewoon niet aangeeft wat en waar die het heeft gekocht, of is die bang dat het voor zijn neus weggegraait wordt.
Ik meen dat het deze forum het doel heeft om je ervaring en kennis te delen.
Natuurlijk kan je via google heel wat te weten komen maar de praktijk en ervaring hier met medeforumers kan je wel in de praktijk een goede keuze maken
door te vergelijken in kwaliteit en prijs.

dus rombo319 …

@antonsv : Door dat stukje te schrijven en wat fotos bij te voegen heb ik wel degelijk mijn kennis, ervaring alsmede de prijs van het camera’tje met alle forumleden gedeeld. Ik was echter van mening dat er via dit forum op deze manier geen reclame gemaakt mocht worden, bovendien is de firma waar ik het apparaatje heb gekocht al genoemd in dit topic. Ik ben in het geheel niet bang dat het ““voor mijn neus weggegraait wordt””, ik heb er nml. al eentje. Als je zo nieuwsgierig bent waar het te koop is, had je ook, zoals diverse andere forumleden hebben gedaan, even een pm kunnen sturen. Je had dan per ommegaande antwoord gehad.

groets
rombo

… en ter aanvulling: rombo319 stuurde me na mijn laatste posting van 15:08 binnen een paar tellen het adres in een PB. Wat ik erg waardeer.

Voor zo’n 50 euro is het heel leuk speelgoed, waar ik vast een hoop plezier aan kan beleven.

Even terzijde maar wel leuk: ik laat mijn jongste zoon zelf splinters uit zijn vingers halen met een pincet en een horlogemakersloep! Als hij het zo goed kan zien, vindt hij het bere-interessant om zelf de splinter te verwijderen. Geen misbaar, opperste concentratie en grote tevredenheid achteraf!

Menno

Ik ben het helemaal met Rombo eens. Erg leuk speelgoed zo een USB dingetje.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,229189,229643#msg-229643

Het is natuurlijk niet te vergelijken met een echte camera met macrolens, maar biedt weer andere mogelijkheden.
Filmpjes maken van een lopend horloge bijvoorbeeld…

Ik heb deze trouwens (de MDM-200):

http://cgi.ebay.de/DIGITAL-USB-MIKROSKOP-Messfunktion-Windows-7-Stativ-NEU-/400153571736?pt=Lernspielzeug&hash=item5d2b02f198#ht_3998wt_1091

Uit deze winkel :
http://stores.ebay.de/Optronic-Shop

wie nog niets voor Sinterklaas weet, weet het nu wel :slight_smile:

Bas