De zéér zeldzame Speedmaster 1447

Wilde met jullie wat plaatjes delen van mijn zéér zeldzame 1447 band met 805 endlinks.

Waarschijnlijk aanzienlijk minder dan 2000 van gemaakt, halverwege jaren 80. Beetje herhaling van mijn topic van vijf jaar geleden zie ik…

Voor de echte Speedy liefhebber:

imageimage

De laatste twee hebben al eerder op het forum gestaan, daar zitten ze om mijn 145.022-1968 (321) Speedy (dot over 90 aanwezig, maar zit er niet op).

Wat vinden jullie van deze band?

13 likes

Een van de mooiste Speedy banden imho

1 like

Prachtig. Ziet er een beetje uit als de niet-rammelversie van de 1171. :wink:

1 like

Haha!! Lijkt erg op de president van Rolex deze 1447.

Wauw, hoeveel mooier een oplegd logo is tov de geprinte dial van de hedendaagse speedy!!!

1 like

!!!

Bang voor schade of ga je ‘m los verkopen?

Geen van beide. Toen ik deze beauty kocht, zat er een andere op. De dot over 90 kreeg ik erbij, net als enige onderdelen die bij een beurt vervangen waren (voor de duidelijkheid: dat betrof geen wijzers of zo, ook dial nog helemaal origineel).

Was voor de tijd dat dot over 90 belangrijk was… maar de verkoper was wel zo slim (vooruitziende blik!) om die en vervangen onderdelen te bewaren en bij verkoop te overhandigen.

1 like

Lijkt erg op een 1125…

1125 heeft meer afgevlakte schakels, hij lijkt erg veel op de 1450

2 likes

Het doet me pijn om te zeggen, als iemand die niet van stalen banden houdt: Zeldzaam goed te pruimen. :+1: :slight_smile:

1 like

Staat goed, en stond nog niet in mijn bracelet lijstje.

Lijkt op de 1450, wordt wel omschreven als de “grail bracelet”. (Links op de foto). Maar jouw 1447 lijkt wel helemaal massief te zijn, dus “übergrail bracelet” noemen dan maar? :slight_smile:

1 like

Volgens mij wordt die zo genoemd omdat de Speedmaster ‘Holy Grail’ (bijnaam door Chuck Maddox) er op werd geleverd. Slaat dus denk ik niet op de grail-status van de band zelf. Overigens wel een mooie band, zowel de 1447 als de 1450. :ok_hand:t2:

1 like

Op mn 145.022 uit 86 zat volgens het extract ook een 1450 band… helaas zit er nu een 1171 band op…

Mocht je nog een 1450 band hebben dan hoor ik het graag :slight_smile: blijkbaar ben je goed in stalen banden vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like