De ziekte slaat toe

Je maakt een goed punt :+1:t2:

1 like

Mooie collectie! En leuk om te zien hoe smaak voor horloges na verloop van tijd gaat veranderen.

1 like

Ja die is best redelijk veranderd! Heb veel geprobeerd. Sommigen waren dan bij t binnenkomen toch gelijk ‘mwah’ en dan waren ze ook weer snel weg. Bijzonder wel, want ik kocht het wel met een goede intentie maar op een of andere manier als je ze dan in t echt ziet valt t tegen.

1 like

Heel erg herkenbaar.

Volgens mij zou je gewoon lekker moeten gaan genieten van wat je hebt voorlopig :wink:

Leuk om je avontuur tot nog toe te zien en wat er in zo’n korte tijd veranderd is

yeah right, goed excuus :blush:

1 like

Was dat maar
 Kom helaas niet eens in de buurt :cry:

1 like

Potverdomme wat een leuke collectie. Misschien wel juist omdat het niet allemaal ‘standaard’ keuzes zijn. Upgraden naar een ‘uitgekouwd’ rijtje horloges lijkt me jou niet passen.

Ben benieuwd naar je volgende aanwinsten.

2 likes

Dankje! :smiley:

1 like

Ik heb maar Ă©Ă©n horloge en die draag ik iedere dag. Ok, het is een Seadweller die ik sinds 2007 heb en ben nog steeds verliefd.

Maar, respect voor je collectie!

2 likes

Welkom, Sebastiaan!

Goed bezig zeg en erg bestemmelijjk hier het virus. Leveltje up wordt dan 
 :thinking: Rolex, IWC, Cartier, Grand Seiko voorlopig kun je nog wel vooruit!

2 likes

Sebastiaan is niet nieuw :wink: hij is al 2 jaar lid
 Dit is juist een terugblik op zijn afgelopen 2 jaar op HF

Maar lekker bezig Sebas :+1: volgende stap; geen idee
 De keuze is reuze. Je bent in ieder geval lekker (eigenzinnig) bezig :wink:

Edit; volgens mij zijn het over het algemeen kleinere diameters hĂ©? Is zo’n coole eigenzinnige Nomos niets voor jou? Of een lekker eigenwijze Muhle


1 like

Zo herkenbaar dit :joy::joy:
Maar wel echt lekker op stoom zie ik, “vooral doorgaan” :watch:

1 like

Lekker man :ok_hand:

1 like

Lekker bezig en al een gave collectie!:+1:

1 like

Voor 98% van de gevallen ben je in twee weken van je Corona af, maar de horlogerie kost mij al zeven jaar geld. Niet alleen omdat ik koop, maar ook omdat flipperen mij op Ă©Ă©n of andere manier altijd doekoe kost.

Ik wil die knuppel wel in het hoenderhok gooien: het horlogevirus is erger en geeft langduriger gevolgen voor je portemonnee, je relaties en het studiefonds voor je kinderen.

Ja. Daarom zeg ik: Er is niets onschuldigs aan het horloge-gebeuren. :wink:

Sorry, maar die Tudor kun je toch ook aan je kind doorgeven? Ik vind die Tudor met dat gebogen tekstje vele malen geiniger, mooier en cleaner. En toch onderscheidend met die guilloche plaat.

Je hebt een prachtige verzameling opgebouwd. Ik zou alleen nog wat doen aan die brakke Seiko duiker, daar zou ik zelf een Oris Sixty Five of een SPB147 van maken, maar da’s omdat ik niks met Seamasters heb. Doe mij maar vintage looking skin duikertjes.

Grappig, ik zit aan downgraden te denken. Ik ben geneigd om Ă©Ă©n van m’n twee GS horloges de deur uit te sodemieteren om daar dan een Smiths PRS-25 Exp en een Strela Chronograaf met seagull uurwerkje voor neer te leggen.

Ik houd van goedkopere horloges met een onderscheidend smoelwerk. Daarbij merk ik dat ik van een Yema van 500 ballen meer lol heb dan van een Nomos van 3200.

@Sebastiaan: Bezint eer ge begint. Upgraden is niet zaligmakend.

3 likes

Zeker waar, maar ik vind de datejust met jubilee gewoonweg een prachtig horloge.

Die is inderdaad ook tof. Trekt mij wel. Ik hou ook wel van de vintage look. De Glycine is daarom ook wel een blijvertje denk ik!

2 likes

Ik begrijp dat er veel mensen zijn die dat vinden. Maar het is ook een cliché. Die Tudor is dat niet. Als je dat per se wilt ga dan gewoon lekker sparen en koop er een keer eentje voor je 40e verjaardag of zo, met behoud van die Tudor. Ga intussen lekker wabi-sabi op die Tudor opbouwen door 'm veel te dragen.

Dan durf ik ook nog wel te stellen dat een toekomstig kind meer emotie gaat hebben bij dat horloge wat pappa altijd droeg naar de Aldi en de IJsbaan dan naar een “erfstuk/kluisobject”. :slight_smile:

2 likes

Erg mooie verzameling :slight_smile:

1 like

Om diezelfde reden heb ik ook een horloge uit mijn geboortejaar, wat ook nog eens het zelfde geboortejaar is als die van jou! Alleen is het bij mij geen rolex maar een speedmaster triple date geworden.

Mooie collectie tot nu toe. :+1:t3:
en beterschap :wink:

1 like

Tof! :+1:t2:Leuk om zoiets op termijn weer door te kunnen geven

1 like