De ziekte slaat toe

Corona? nee. (gelukkig)
Horlogevirus? Ja.

Hallo Horlogeforum,

Ik ben op 21 mei 2019 lid geworden van dit hele leuke forum. Veel moois door de tijd heen gezien en daardoor ook steeds meer gaan aanschaffen.
Ik heb zelf ook best veel geprobeerd en weer geflippert.

Ik begon met de Tissot, Fromanteel en Seiko. Kort na het lid worden de Glycine uit de jaren 60 aangeschaft.

Na wat kopen en verkopen stond op 4 Jan 2020 deze 4 piece. Met de liefde voor de Alpinist ging het steeds sneller.

Dat was toch echt een geweldig horloge voor toen. Met veel plezier gedragen!

Weer wat gekocht en verkocht… ook mijn eerste echt nieuwe horloge gekocht (Glycine Airman). De rest allemaal tweedehands gescoord.

Glycine beviel mij ontzettend goed. Was mijn eerste ‘wat duurdere’ en nieuwe. Aan de kwaliteit en afwerking merkte ik toch wel dat die een stapje voor op de rest was. Dat laatste zorgt uiteindelijk nog voor problemen :grin:. Op 10 augustus 2020 stond ik hierop:

En toen ging het fout…

Nu, op 22 februari 2021, nog geen 2 jaar later… een, al zeg ik het zelf, heerlijk setje horloges :grin: Na het proberen van wat meer hoger segment, zoals de Tudor, kreeg ik de smaak toch écht te pakken.

Vervolgens voor de flair een gouden wolfie gekocht. Wat een bazenhorloge is dat! En tja… ik wou eigenlijk even stoppen, maar toen kwam er een Speedmaster Reduced voorbij die ik niet kon laten schieten. Gelijk besteld en afgelopen zaterdag binnengekomen. En je ziet het wel hoor… Wauw, wat een afwerking!

En nu sta ik op dit:

Velen van jullie zullen ongetwijfeld het verhaal herkennen en vermoedelijk hebben genoeg mensen het nog bonter gemaakt dan ik :wink:.

Op nog geen 2 jaar tijd: ik vind het een mooie prestatie! De vraag die nu alleen oppopt: what next?.

Sowieso wil ik nog een mooie blauwe midsize Seamaster. Voor de toekomst denk ik dat de Tudor nog eens het nest gaat verlaten voor een mooie Rolex Datejust uit 1995 (geboortejaar) om uiteindelijk weer aan mijn toekomstige kinderen door te kunnen geven.

Ik ben ontzettend benieuwd.

Dank voor het lezen :+1:t2:

76 likes

Mooie collectie heb je ondertussenopgebouwd, en het is inderdaad bij velen bekend en gelijkaardig verlopen soms op kortere termijn, soms langer.

Na Seiko, Tudor, Tag Heuer en Omega kan niets anders dan een Rolex volgen hé :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik zou gaan voor een Independent, en dan uiteindelijk eindigen met een F.P. Journe Chronometre Bleu.

2 likes

Rolex oyster perpetual…

Beterschap!

3 likes

Joh, neverending story!

Sinn, IWC, Jaeger le Coultre zou ik zeker nog eens proberen als ik jou was. En dan een keer een stemvork horloge! Echt heel fijn…
Als je dan klaar bent met spelen (over 2-3 jaar) dan zit er gegarandeerd een Rolex en een Grand Seiko in de kist! :wink:

2 likes

Prachtige collectie.

En nu zit er maar 1 ding op.

Of bijkopen of upgraden.

Ik zou kiezen voor het laatste, want ja je kan wel veel hebben van weinig, maar ik heb liever weinig van veel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooi hoor! Je bent lekker op dreef!

Je weet dat als je tzt die Tudor weg doet je hier in ieder geval een kandidaat hebt.

1 like

Moest ik even Googelen. Wat een mooie dial zeg :heart_eyes:

Dank!

Je staat dan helaas niet op de eerste plek van de wachtrij :rofl:

Daar hebben we het dan wel over :wink:

1 like

Upgraden heeft idd mijn voorkeur. Wil max 6 horloges en evt nog naar minder. Toch wordt dat laatste wel wat moeilijk :grin:

5 of 6 is toch prima te doen.

Draag je ze tenminste. Upgraden dus.

Welke heeft je voorkeur en wat zou er dan allemaal uitgaan?

1 like

Wil sowieso een datejust met lichte dial. Ik denk met linen dial. Die zou voor de tudor komen. Ook wil ik nog een gave blauwe duiker. BB58 blue of een seamaster denk ik.
De 2 Seiko’s gaan nog wel het nest verlaten op ten duur daarvoor. De Glycine, wolfie en Speedy zijn denk ik wel echt keepers

2 likes

Ik denk dat 90% wel met je kan meepraten hier :stuck_out_tongue:

Stop gewoon met impulsaankopen of minimaliseer dit.
Dan ben je al een heel eind. Volgens mij ben je juist aan het genezen, je bent bepaalde aankopen al aan het plannen en met een idee erachter. Je bent aan het evolueren , juich het toe dat is geen ziekte :+1:

3 likes

Mooi setje horloges :ok_hand:

1 like

Simpel, upgraden

43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457 s-l500

Zijn zomaar wat suggesties :sunglasses:

11 likes

Wow!

Zijn die van jou? Echt hele mooie horloges. :ok_hand:

Niemand heeft zo’n collectie.

Edit gaat flink mis…

Wie dan, ik neem vandaag nog ontslag en ga voor hem werken!
tenor

3 likes

Tuurlijk wel.

2 likes