De zoektocht afronden, maar nu voor het echie

Hoor morgen ik of m’n droombaan ga krijgen :smiley:

2 likes

Dromomaster !
Of toch de Dromega ?

1 like

Als je hem hebt ben ik wel benieuwd welke baan dat is.

2 likes

Bromega :sunglasses:

1 like

FOIS ja, gewoon wat meer salaris vragen bij die droombaan.

1 like

Er staat een in het blauw @rolex5513 nu toeslaan! Met service en al

1 like

FOIS wordt alleen kleiner gemeten dan de Pro door het ontbreken van de crownguards. De bezel, en wijzerplaat zijn identiek aan de Pro, en Lug to lug is ook hetzelfde. Draagt ook hetzelfde als de Pro (althans in mijn beleving).

Dus als TS de Pro te groot vind, dan zou de FOIS ook afvallen. Ook buiten budget lijkt me.
Reduced lijkt (zelf niet in bezit gehad) wel zichtbaar kleiner te dragen.
Ik denk dat het binnen budget, best lastig wordt om een beter alternatief te vinden dan de Reduced.
Het is ook net wat specialer en exclusiever, dan bv een TAG Heuer uit die prijsklasse, welke overal (zelfs ook in outlets, Bijenkorf etc) verkrijgbaar is.

1 like

Er verschijnt er net eentje in het blauw, mét service (wat een toeval zeg…)

Als je hem nu niet neemt, dan moet het wat anders worden.

Ik ga het proberen :wink:

Wat een toeval inderdaad, maybe it is meant to be…

Prima.
Ik heb ook smalle polsen. De pro van een ander forumlid een keer gepast en tot de conclusie gekomen dat die te groot was.

UG chrono?

1 like

Die is wel echt mooi zeg!

En…heb je al gehoord of je je droombaan te pakken hebt?

En wat voor horloge daar dan bij hoort?

1 like

Ga gewoon voor de Speedy Reduced. Dit is het horloge dat je in je hoofd hebt zitten en dat volledig aan al je eisen voldoet.

Het enige dat je in je achterhoofd moet houden is dat de service kosten van dit horloge wel op kunnen lopen. Maar eenmaal een verse service is weer jaren genieten en dan ben je die kosten zo vergeten :wink:

Hier een foto van mijn Speedy Reduced:

4 likes

Niet helemaal mee eens, het is vooral de band van de Pro die maakt dat het horloge groter draagt. Of je moet er een grote platte pols voor hebben. Mijn pols van 17,5cm laat grote gaten zien door de band die in een bepaalde hoek staat. Ik heb de FOIS daarom aangekocht met de 1171 band, prachtige combo maar ver buiten budget voor TS.

2 likes

In de reduced zit toch gewoon een Valjoux/Eta 7750, standaard chrono zonder bijzonderheden of mis ik iets? Geen onderhoudsintensief uurwerk en gemakkelijk onderdelen voor te krijgen? Onderhoud bij een reguliere horlogemaker onder de 350 euro. Voor 750 euro heb ik een full service van IWC voor een chronograaf inclusief nieuwe onderdelen en alles polijsten…

De Omega reduced is een classic van een leuk premium merk maar betaalbaar. Ik zou er voor gaan!

Damn die is vet!

2 likes

Het wordt de speedy, gesprek net gehad maar nog geen uitslag gekregen.

2 likes

Lekker doen! Beetje speedy in het proces brengen :sunglasses:

De meeste hebben dit uurwerk dacht ik: “ETA 2892 movement, which drives an attached Dubois Depraz 2020 chronograph module”
Op google is genoeg te vinden over de onderhoudskosten hiervan.