Volgende week zal een mijlpaal zijn in mijn leven. Dit speciale moment wil ik vieren met een speciaal horloge, deze keer niet settlen for less. Voordat ik echt de knoop ga doorhakken, ben ik heel erg benieuwd naar jullie ideeën/suggesties.
Ik heb erg lang de Omega Speedmaster Reduced (3510.50.00) op het oog, dit horloge vinkt vrijwel elke eis, maar wellicht zit er hier onder de forumleden nog een beter alternatief! Ik sta ook zeker open voor vintage, echter ben ik bang dat dat wat complex wordt aangezien alles nu online gaat.
Ik vind de speedmaster ook een erg mooi horloge. Heb er zelf ook naar zitten kijken. Inmiddels heb ik het over een andere boeg gegooid.
Om in de stijl te blijven heb ik een Bulova aangeschaft.
Nieuw voor je budget (die 300 euro krijg je er wel afgeluld), maar er staat er ook eentje in het blauwe gedeelte hier van @Vinbiz voor rond de 2000 geloof ik.
wat nog niet echt genoemd is is dat de staat van onderhoud van speedy reduced’s vaak onbekend is. Hou er rekening mee dat er niet veel mensen zijn die dit kunnen (of willen) servicen omdat het niet het leukste werkje op deze aardkloot is. Het gaat je ook nog eens +750 euro kosten gemiddeld, dus als je net de verkeerde koopt… kom je van een koude kermis thuis.
Om deze reden zou ik ook zeker de tudor 36mm aanraden. Nieuw, betrouwbaar, ‘premium merk’ (waar je tussen zoekt), en gewoon echt een lekkere daily. Kan gewoon overal bij…
On topic: die citizen is wel echt een hele goeie om eens naar te kijken. GS quartz is ook leuk natuurlijk
Een black bay 36/41 of duiker red je ook wel met jouw budget denk ik.
Maar als je al heel lang naar de speedy kijkt en het nog steeds leuk voor je is zou ik dat gewoon doen, voordat je achteraf spijt krijgt en verkoopt om hem toch te kopen
Ik snap dat je in je bubbel zit maar laat dit alsjeblieft even bezinken, er zijn een boel mensen die hem ‘dumpen’ als ze hier eenmaal achter zijn. Als het voor jou niks uitmaakt omdat het je absolute grail is, doen!