De zoektocht, naar een nieuwe klok

Zoals de titel luid, ik zoek een nieuwe klok. En aangezien ik weet hoe leuk dit is, wou ik jullie het plezier niet ontnemen me een paar tips te geven.

Ik zal nog even iets over mezelf vertellen, ik ben Ype, 18 jaren jong en werk/leer in de IT-business. Mijn hobby’s zijn forums (Horloges, computers, voetbal e.a.), voetbal, ik ben een liefhebber van mooi bankzit-en-kijk-voetbal/lectuur/stadions, en tot slot horlogerie, vandaar mijn activiteiten hier.

Ik ben opzoek naar een horloge wat ik elke dag kan dragen, waterdicht of echt “stootvast” is niet aan de orde, aangezien ik geen vreemde dingen doe en goed op mijn pols pas. De verdere eisen die ik eraan stel zijn dat het een automaat is en dat het een beetje stijlvol is. De prijsklasse waar ik aan zit te denken ligt tussen de €500,- en €1000,-.

Wat ik zelf tot nu toe op het oog heb, zie je hieronder:

De Hamilton Jazzmaster Open Secret:

De zwarte uitvoering met nog een close-up.
http://www.bbcollection.ro/popup_arata_img.php?id=1927&sem=ceas
Of klik de link hierboven voor de bruin/witte uitvoering.

Een Chrono maakt een grote kans deze ronde, dus eventueel ligt ook nog een Jazzmaster Chrono Auto op de loer. Echter zijn hiervan zoveel modellen, dat het bijna moeilijk word om deze uit te zoeken zonder ze in het echt te aanschouwen. Misschien dat mensen me hier een leuke tip kunnen geven.

Een andere klok die ik erg mooi vind, zie je hieronder afgebeeld:
De Omega Seamaster Professional

Dit is eigenlijk nog een droom klok, alleen ligt deze nieuw ver boven mijn budget. Het zou dan een mid-size automaat of een full-size quartz moeten worden. Beide zijn niet geheel naar mijn wens, dus voor een 2e hands -laat staan nieuwe- SMP automaat zou ik mijn budget nog redelijk moeten oprekken. Iets wat ik eigenlijk niet van plan ben, aangezien het dan wel een dure hobby word voor een 18-jarige. Per slot van rekening moet er ook iets te wensen overblijven voor de toekomst.

Aan de andere kant, weet ik dat de Omega er op een zeker dag toch nog wel eens zal komen, dus zal het slechts een uitstel van executie zijn. Misschien kan een Hamilton (die doorgaans niet erg waardevast en doorverkoopbaar zijn) slechts een struikelblok betekenen, want 2 “dure” horloges kan en wil ik me nog niet veroorloven. Alhoewel het dan wel een heel mooi struikelblok bevat, de voorgaande 2 Hamilton modellen prima bevallen!

Dus bij deze, help dit kind! De bovenstaande 2 modellen zijn kanshebbers, maar in dezelfde catergorie is nog veel moois wat misschien nog te ontdekken valt.

Ik zou toch voor iets stevigers zoals een Seiko Monster gaan in de IT:)

http://www.youtube.com/v/72FjcH99u-E

(30 jaar IT ervaring!!)

Op deze manier heb je wel de volledige 42 uur gangreserve tot je beschikking. Echter ben ik nog niet bij de mid-life crisis beland, dus durf ik het risico te nemen!

Ook kan ik nu nog grappen gaan maken dat er op mijn kantoor geen hamer ligt of dat ik alleen software matig te werk ga en printers vermijd, maar ik heb het idee dat je het al wel snap, haha :).

Voor jou vooropgestelde budget is er zoveel te koop hoor;
kijk maar eens goed rond op bv chrono24 wat er allemaal te krijgen is voor dat budget,Moet het een nieuwe zijn? Want vaak koop je ook prachtige zo goed als nieuwe klokjes van echte liefhebbers en dat kan je wel es een " duur" uurwerk scoren voor een goeie prijs.

Yoeri40 Schreef:

Voor jou vooropgestelde budget is er zoveel te
koop hoor;
kijk maar eens goed rond op bv chrono24 wat er
allemaal te krijgen is voor dat budget,Moet het
een nieuwe zijn? Want vaak koop je ook prachtige
zo goed als nieuwe klokjes van echte liefhebbers
en dat kan je wel es een " duur" uurwerk scoren
voor een goeie prijs.

Het hoeft geen nieuw horloge te zijn hoor. Alleen de door mij begeerde Hamilton modellen zijn 2e hands redelijk onaantrekkelijk, laat staan te vinden.

De door mij genoemde Seamaster Professional is 2e hands nog steeds boven mijn budget.

Ik zal Chrono24 nog eens door scrollen, heeft iemand hiermee overigens nog ervaring met kopen uit het buitenland? Er staan namelijk leuke horloges te koop in vooral Spanje en Duitsland, maar je hebt verder geen feedback systeem als Ebay o.i.d.

voor 1000 euro is er heus wel een omega te vinden hoor

schmeink Schreef:

voor 1000 euro is er heus wel een omega te vinden
hoor

Zeker!

Ik heb wel eens een Speedmaster Reduced voor 6OO euro op de Baai zien gaan.
Maar probeer dit niet met een gewone Speedmaster, deze gaan zeker boven de 1000.
De vraag is veel groter … de prijs dus ook.

Veel succes met je verdere zoektocht.

Hoi Ypuh,

In de range 500-100 zou ik zelf ook naar de volgende merken kijken:
Stowa (voor mij de Marine Orginal Handopwinder)
Sinn, erg stoere klokken
Oris, ook voor elk wat wils,
Damasko, als je een echte ‘toolwatch’ wil

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Hoi Ypuh,

In de range 500-100 zou ik zelf ook naar de
volgende merken kijken:
Stowa (voor mij de Marine Orginal Handopwinder)
Sinn, erg stoere klokken
Oris, ook voor elk wat wils,
Damasko, als je een echte ‘toolwatch’ wil

Groeten,

Martin

Heb even leuk rond gekeken op de sites, maar kan momenteel toch nog niet zoveel vinden in de bovenstaande sfeer.

Damasko vind ik trouwens wel een erg leuk merk! Maar mocht ik in die sfeer komen, dan ging ik liever voor een 2e hands Fortis.

Stowa en Sinn zijn niet echt mijn horloges. Misschien dat ik ooit nog eens een Steinhart aanschaf, maar momenteel ligt mijn keuze ergens anders.

De goedkoopste interessante Seamaster die ik gezien heb op Chrono24, zwengelt zo rond de €1200,- wat toch echt nog iets te veel is, dus ik denk dat ik dat voorlopig maar even uit mijn hoofd zet.

Ze zeggen wel eens dat de duurste miskoop het horloge is dat je koopt omdat degene die je wilde net te duur is. Koop dan een alpha SMP voor 40 euro, en spaar nog een paar maanden door totdat je de echte kan kopen, of er een 2ehandse vind binnen je budget.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

De goedkoopste interessante Seamaster die ik
gezien heb op Chrono24, zwengelt zo rond de
€1200,- wat toch echt nog iets te veel is, dus ik
denk dat ik dat voorlopig maar even uit mijn hoofd
zet.

Ze zeggen wel eens dat de duurste miskoop het
horloge is dat je koopt omdat degene die je wilde
net te duur is. Koop dan een alpha SMP voor 40
euro, en spaar nog een paar maanden door totdat je
de echte kan kopen, of er een 2ehandse vind binnen
je budget.

Groeten,

Martin

Met die gedachte zat ik ook grotendeels, tot ik een aanbod kreeg van een mede-forummember JMN. Hij heeft misschien nog een leuk idee, wat ook nog eens in mijn budget ligt.

Het gaat om het volgende:

Ik zal er nog even over nadenken en hoop dat het word wat ik er van verwacht!

Ik houd jullie op de hoogte.

Die Seamaster van JMN ziet er goed uit. Als jij er opuitgekeken bent. Mag je hem wel ruilen tegen mijn seamaster :wink:

Groningers onder mekander he :slight_smile: :stuck_out_tongue:

Maar effe serieus, als je het eens wilt mag je best wat klokjes komen bekijken. Oa Omega en Sinn… En ben nog maar 20! Dus het kan wel :wink: Gewoon iets harder werken…

Opdakje Schreef:

Die Seamaster van JMN ziet er goed uit. Als jij er
opuitgekeken bent. Mag je hem wel ruilen tegen
mijn seamaster :wink:

Groningers onder mekander he :slight_smile: :stuck_out_tongue:

Maar effe serieus, als je het eens wilt mag je
best wat klokjes komen bekijken. Oa Omega en
Sinn… En ben nog maar 20! Dus het kan wel :wink:
Gewoon iets harder werken…

Ik zag ook onder andere je Steinhart te koop staan, wat ik persoonlijk ook een erg leuke klok vind. Maar momenteel zoek ik toch iets anders! Ik ben van plan eens naar de rikketik te gaan in Houten, maar momenteel heb ik het erg druk op mn werk, wat in Januari iets zal minderen. Misschien kan ik dan iets meer van mijn tijd genieten en eens op je aanbod ingaan.

Leuk dat je zo positief ben overigens! Hoe lang ben je zelf al besmet?

Steinhart kan ik je zeer aanraden. Deze krijgt heel veel wrist time. Ze zijn echter al weer uitverkocht.

dreski Schreef:

Steinhart kan ik je zeer aanraden. Deze krijgt
heel veel wrist time. Ze zijn echter al weer
uitverkocht.

Het kan ook bijna niet missen dat jij al een Steinhart in je bezit hebt! Ook hebben ze op hun site, www.steinhartwatches.de, nog veel meer leuks te staan viel me al op.

Hier is de klok die Opdakje te koop heeft en wat ik persoonlijk ook erg mooi vind.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,109658

Die is ook erg mooi hoor. Ik probeer momenteel ff door te sparen voor een horloge ook in de 1000 euro klasse dat is voor mij erg moeilijk. :smiley:

dreski Schreef:

Die is ook erg mooi hoor. Ik probeer momenteel ff
door te sparen voor een horloge ook in de 1000
euro klasse dat is voor mij erg moeilijk. :smiley:

Dat is redelijk makkelijk. Gewoon heel vaak naar je huidige collectie kijken en juweliers vermijden als je met je creditcard of bankpas op pad loopt! Vooral de Hamilton collectie!

dreski Schreef:

een paar maanden ‘radiostilte’ op het forum helpt misschien ook:D

Niet dat ik je van het forum wil hebben, integendeel!

dreski Schreef:

Dreski,

Wat zijn jouw kandidaten in de 1000 euro klasse als ik vragen mag?

Vrgr,

Brt

tjvreeken Schreef:

dreski Schreef:

Die is ook erg mooi hoor. Ik probeer momenteel
ff

een paar maanden ‘radiostilte’ op het forum helpt
misschien ook:D

Niet dat ik je van het forum wil hebben,
integendeel!

Leuk dat je het zegt, dit is namelijk ook de geforceerde reden dat mijn budget enigzinds opgerekt is.