Zoals de titel luid, ik zoek een nieuwe klok. En aangezien ik weet hoe leuk dit is, wou ik jullie het plezier niet ontnemen me een paar tips te geven.
Ik zal nog even iets over mezelf vertellen, ik ben Ype, 18 jaren jong en werk/leer in de IT-business. Mijn hobby’s zijn forums (Horloges, computers, voetbal e.a.), voetbal, ik ben een liefhebber van mooi bankzit-en-kijk-voetbal/lectuur/stadions, en tot slot horlogerie, vandaar mijn activiteiten hier.
Ik ben opzoek naar een horloge wat ik elke dag kan dragen, waterdicht of echt “stootvast” is niet aan de orde, aangezien ik geen vreemde dingen doe en goed op mijn pols pas. De verdere eisen die ik eraan stel zijn dat het een automaat is en dat het een beetje stijlvol is. De prijsklasse waar ik aan zit te denken ligt tussen de €500,- en €1000,-.
Wat ik zelf tot nu toe op het oog heb, zie je hieronder:
De Hamilton Jazzmaster Open Secret:

De zwarte uitvoering met nog een close-up.
http://www.bbcollection.ro/popup_arata_img.php?id=1927&sem=ceas
Of klik de link hierboven voor de bruin/witte uitvoering.
Een Chrono maakt een grote kans deze ronde, dus eventueel ligt ook nog een Jazzmaster Chrono Auto op de loer. Echter zijn hiervan zoveel modellen, dat het bijna moeilijk word om deze uit te zoeken zonder ze in het echt te aanschouwen. Misschien dat mensen me hier een leuke tip kunnen geven.
Een andere klok die ik erg mooi vind, zie je hieronder afgebeeld:
De Omega Seamaster Professional

Dit is eigenlijk nog een droom klok, alleen ligt deze nieuw ver boven mijn budget. Het zou dan een mid-size automaat of een full-size quartz moeten worden. Beide zijn niet geheel naar mijn wens, dus voor een 2e hands -laat staan nieuwe- SMP automaat zou ik mijn budget nog redelijk moeten oprekken. Iets wat ik eigenlijk niet van plan ben, aangezien het dan wel een dure hobby word voor een 18-jarige. Per slot van rekening moet er ook iets te wensen overblijven voor de toekomst.
Aan de andere kant, weet ik dat de Omega er op een zeker dag toch nog wel eens zal komen, dus zal het slechts een uitstel van executie zijn. Misschien kan een Hamilton (die doorgaans niet erg waardevast en doorverkoopbaar zijn) slechts een struikelblok betekenen, want 2 “dure” horloges kan en wil ik me nog niet veroorloven. Alhoewel het dan wel een heel mooi struikelblok bevat, de voorgaande 2 Hamilton modellen prima bevallen!
Dus bij deze, help dit kind! De bovenstaande 2 modellen zijn kanshebbers, maar in dezelfde catergorie is nog veel moois wat misschien nog te ontdekken valt.