De zoektocht naar Sinn (903)

Na het nodige informatie vergaren op dit forum heb ik het merk Sinn leren kennen en dat lijkt me wel wat om het zachtjes uit te drukken.

Nu nog even passen om definitief voor het horloge te vallen.

Wat raden jullie aan? Als de corona restricties voorbij zijn natuurlijk. Volgens mij zit er in nederland 1 AD welke al een flinke afstand van Utrecht is. Naar een dealer in Duitsland (of is er een hoofdvestiging waar alles te passen is). Of gewoon contact in nederland opnemen zodat ik zeker weet dat er voorraad is om überhaupt te passen?

3 likes

Volgens mij is de enige AD Vaessen in Heerlen. In mijn beleving reageren ze helaas slecht of niet op e-mail. Ik heb 3 weken terug gevraagd naar de mogelijkheid tot service en vervangen van het glas voor mijn 104, maar wacht nog op reactie.

Volgens mij is de Sinn fabriek zo’n 280km vanaf Utrecht. Gewoon een leuk dagje van maken! Heeft toch iets bijzonders, een horloge kopen bij de oorsprong.

1 like

Ietsepietsie verder maar dat is het probleem niet zo. Ik neig er zelf al een beetje naar om als alles het weer toelaat eens een dagje die kant op te gaan. Ervan uitgaande dat zij de meest uitgebreide collectie hebben om te passen.
Er zijn vast ervaringsdeskundigen die dat kunnen beamen (of juist afraden )

1 like

Kun je ook even :eyes:

Jah sorry, eigenlijk is de titel niet fantastisch uitgekozen. Het moet niet per se de 903 worden. Heb ook ander leuk ‘spul’ gezien zoals de 910. Daarom wil ik sowieso wat verschillende modellen passen.
En aangezien het niet in de prijscategorie van sommige andere merken valt ga ik er op voorhand stiekem vanuit een nieuwe bij henzelf aan te schaffen. Geen idee of er überhaupt over de prijs kan worden gepraat bij de oosterburen trouwens :slight_smile:

Ik ben in april 2019 naar Frankfurt gereden om m’n EZM3 bij Sinn zelf te kopen. Is zeker de moeite waard. Hele aardige mensen en je kunt echt bijna alle modellen bekijken en passen. Nog steeds geen spijt trouwens van m’n aankoop☺️

2 likes

En dat is ook lekker tussen de restaurants en kneipes?
Toch maar een overnachtinkje meepakken dan

Frankfurt is een leuke stad , naast Sinn, heb er in 2019 paar dagen vertoefd. Gewoon overnachting erbij en klaar.

Als je niet zover wil reizen, ga dan even iets verder als Heerlen, naar Aken. Zit sowieso een Sinn ad en is ook een leukere stad dan Heerlen. Da’s tenminste mijn mening. :grin:

1 like

goed plan!!! Groeten van een 903 eigenaar

4 likes

Heb September 2019 via Vaessen een 903 gekocht. Anderhalf jaar later brak de kroon af. Opgebeld en ik kom hem opsturen. Goede service, maar bellen is sneller dan mailen.

Het zou 12! weken duren bij Sinn om de reparatie uit te voeren. Maar na 4 weken kreeg ik hem alweer terug.

Heb ook de stalen band besteld en er aan laten zetten. Kreeg er van Sinn een heel mooi doosje met gereedschappen bij! Super mooi die band, maakt hem weer helemaal nieuw☺️

Ik woon in Rotterdam dus even naar Sinn rijden is net te ver. Maar als het kon zou ik hem daar halen. Lijkt me leuk om dat zien.

1 like

Hier ook een 903-eigenaar (met rode datum, Valjoux 7740 handwinder).

Gaaf horloge inderdaad. Mocht je een keer in Tilburg zijn, ben je welkom.