Deze, omdat ie idd waterdicht is, tegen een stootje kan, en niet te duur.
Verder geeft ie altijd de juiste tijd aan en gaat de batterij nooit leeg.
En er zit een alarm op dus verslaap je je nooit…
Een horloge moet idd tegen een stootje kunnen, waterdicht zijn en niet misstaan tijdens een etentje of iets dergelijks. Afgelopen zomer ging daarom mijn blauwe Sumo mee naar Denemarken.
Ik ben het met je eens dat een vakantie horloge niet al te duur moet zijn tegen een stootje moet kunnen en vooral waterdicht moet zijn, denk ook aan zwemmen, zweten etc.
Vorig jaar heb ik daarom mijn Sandoz submariner als vakantie horloge gebruikt. Dit is een betrouwbare automaat met een ETA uurwerk welke zeer precies loopt.
Maar aangezien je toch wat anders wilt heb ik voor dit jaar een ander horloge gekozen: Seiko SKX007. Hiervan heb ik nog geen foto’s aangezien deze onderweg is maar wat ik zo over dit horloge lees/zie moet dit wel een erg robuust klokje zijn. Het exemplaar wat ik gekocht heb komt met zowel de rubberen als de stalen jubilee band: Rubber voor zwemmen en staal voor de uitjes
Hieronder een foto van de Seiko SKX007 (niet de mijne):
Voorheen nam ik altijd een Seiko(monster, Atlas) mee op vakantie.
Beide modellen zijn zeer degelijk en kunnen tegen een stootje en kunnen 200m onder water.
Beide modellen heb ik verkocht, dus vorig jaar heb ik mijn Hamilton khaky gmt meegenomen.
Pluspunten van deze klok zijn:
Degelijk.
Licht model.
Kan 200m onder water.
GMT functie.
Duikerslunette.
Erg makkelijk met diverse bandjes(overdag een Nato en s’avonds een leer bandje)
Ik neem doorgaans mijn suunto observer mee, alles er op en er aan, hoogte/baro/temp meter digi compas, chrono, 2de tijd en alarm alhoewel die erg zacht klinkt.
Voordat ik de suunto had gebruikte ik de casio pro trek, wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet, heel misschien naar de spaanse costa, waarschijnlijk neem ik de suunto en de seiko kinetic diver mee.
Men neme 'n Seiko duiker. Laat er 'n saffier in zetten, desnoods 'n extra bandje erbij en je bent klaar. Ik vind het monster en de007 beiden zéér veelzijdig.
Het ideale vakantiehorloge is voor mij de Citizen Eco-Drive GMT World Time. Er zijn mmerdere generaties van dit model, de modellen van de afbeelding zijn allen van de eerste generatie.
200 meter waterdicht
saffierglas (er zijn echter ook modellen zonder saffier)
GMT functie, handig voor de overzeese vakanties.
Hassle-free en nauwkeurig, want Eco-Drive techniek en quartz.
Fantastische stalen band.
Goedkoop in aanschaf.(enige jaren geleden deden ze zo rond de 100 euro, nu wel wat meer)
Zelf ben ik nogal een Griekenland fan, dus dat betekent doorgaans zowel bergen als water en zand… Het moet dus een simpel, betrouwbaar en sterk horloge zijn.
Al jaren is deze Citizen daarbij m’n vaste begeleider:
Stevig, waterdicht en heel resistent tegen zout water en hevige temperatuursverschillen.
Heel stevige en toch soepele rubberband.
Prima afleesbaarheid (dag en nacht) door grote, duidelijke wijzers met hoge luminantie.
Heel korte automatische opwindtijd en prima gangreserve (meer dan 48 uur, indien onaangeroerd).
Opwindkroon zit ook op een plaats waar ie nooit hindert.
Al bij al een heel stevig horloge dat al heel wat stoten en waterdruk heeft weten te incasseren en er ondanks alles toch nog altijd als nieuw blijft uitzien… en dat voor een heel vriendelijke prijs…
Ga zelf jaarlijks een of meerder maanden op pad met een sterke voorkeur voor Azie. Heb zonder uitzondering mijn Suunto x-lander om. Dit is een oerdegelijke klok vol met functies die zich op reis vrijwel allemaal bewezen hebben. Overigens, met wat uitzonderingen daar gelaten, is dit ook het horloge dat ik het langst in bezit heb en ook niet zal verkopen. Draag het horloge op de reizen continue en is nog steeds geen krasje op te bespeuren, geniaal wat een kwaliteit. Dit jaar staat trip gepland naar equador en peru, de Suunto zal ook deze keer niet van mijn pols wijken.
Ik wil juist dat mijn vakantie extra leuk wordt, dat dus mede door het dragen van fijne horloges. Wat altijd meegaat is de Rolex Sea Dweller. Die is tenslotte gemaakt voor de (diepe) zee en hopelijk kan ik er dan mee duiken (als ik mijn brevet haal. En als er echt te veel krasjes op zouden komen dan krijgt hij een keer eeb beurtje. Verder gaan er een paar mee ‘voor de leuk’ en de avonden, die doorgaans etend worden doorgebracht . Voor de komende winstersportvakantie zijn dat de Union en de Nomos.
Een volgende vakantie krijgen anderen weer een kans
'Diepzinnige vreugde in waterrijke oorden?'
Dat klinkt als mijn ideale vakantie bestemming, sterker nog, dat klinkt als 'n levensvervulling! Coenraad, dit is 'n mooie zin!!
Het moet inderdaad tegen een stootje kunnen en bij voorkeur ook tegen een spatje water. En ik wil zeker ook niet beroofd worden vanwege mijn horloge, dus niet te duur graag!
Dan is daar mijn SKX007 en mijn G-Shock DW6900. Beide zijn voor mij de ideale vakantiehorloges:
Voor mij deze. Ik neem ook geen dure hologes mee op reis. De kwaliteit is zeer goed. Ideaal voor een zon vakantie. Ik zou gek worden als mijn Tag Heuer of andere dure exemplaren zouden worden gestolen.