De Zwitserse horlogemarkt getallen over 2018

Hahaha nou ik heb het over de grotere merken, die in zeer grote volumes kunnen inkopen. Ik kan je melden dat een saffierglaasje per 10 “iets” duurder is dan per 1.000 :wink:

1 like

Geldt dat niet voor alle ‘dure’ merken?
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat een Omega AD inkoopt voor 60% v/d listprijs.

zeker en vast. Ik ken de cijfers niet (precies) hoor, maar wilde even reageren op “inkoop = helft verkoop”.

1 like

Ben ik nu de enige die het Nomos gets sporty artikel leuker vond? :grin:

1 like

neen

1 like

Vertrouw deze cijfers niet., gemiddelde verkoopprijs van een Cartier zou 1600,- zijn, lijkt me veel te laag.

Van de andere merken kan het wel kloppen

2 likes

Ik ook niet :smile:

1 like

Misschien iets met BTW?

€ 121,- verkoop is € 100,- ex BTW, inkoop de helft is € 50,-.
€ 121,- min 60% = € 48,40

Maar wat denk je dat het kost om een horloge van € 1000,- een jaar op voorraad te hebben?
Dan verdwijnt de marge als sneeuw voor de zon :sun_with_face:

2 likes

En dan:

• personeel
  • marketing
  • website
  • rentederving geïnvesteerd vermogen
  • etcetera

Ja hou maar op.

Je hebt zeker 90% marge nodig wil je nog winst maken :stuck_out_tongue_winking_eye::laughing:

2 likes

Zo’n €50,00 bij 5% rente. (bij geleend kapitaal)
Bij eigen kapitaal kost het een stuk minder,gelet op de huidige rentes die je krijgt bij de bank.

1 like

Vond ik ook opvallend. Ook dat Longines een hogere gemiddelde retail (6900) neerzet dan Omega (5200). Ik zou geen enkel model van Longines boven de 7K kunnen noemen :joy:

Het blijft Morgen Stanley.

De meeste daar lopen in een midtown uniform.

Die vertrouw ik bij voorbaat niet. :v:

Copy paste.

:beers:

1 like

Whereas the operating margins of Rolex, Patek Philippe and Audemars Piguet exceed 30%, those of Richemont and Swatch Group are 16.45% and 13.6% respectively. Spot the difference…

Opvallend

Neem je niet mee wat die € 1000,- kan doen als investering in goederen met een hoge(re) omloopsnelheid.

Dat is geen argument want dan moet je die (betere) handel gaan doen.
En dit heeft ook geen directe invloed op de voorraadkosten

1 like