Dealen met een kras of AR coating wegpoetsen?

Toen ik mijn MarkXVIII kocht zat er al een krasje op het glas in de AR coating (net onder de datum).

Op zich niet heel opvallend en alleen bij bepaalde hoeken te zien maar aan de andere kant irriteer ik me er mateloos aan.

Nou weet ik dat je de AR kan wegpoetsen (met bijv polywatch) of een nieuw glaasje kan laten plaatsen. Mijn inziens zou wegpoetsen best een idee zijn aangezien er aan de binnenkant nog een coating zit (als ik me niet vergis).

Aan de andere kant is het misschien beter om niets te doen of anders gewoon een nieuw glaasje te laten plaatsen.

Geheel volgens HF trend vraag ik jullie mening en doe ik er verder weinig mee.

Dus wat gaan we doen?

  • Nieuw glaasje laten plaatsen
  • AR wegpoetsen
  • Niet zo druk om maken
  • Anders nmlk…

0 stemmers

Foto ter illustratie

5 likes

Als je een nieuw glaasje echt zou overwegen kan dat ook altijd nog nadat je zelf poetsen een poging hebt gegeven. Als het je stoort zou ik er niet mee blijven lopen.

5 likes

Nieuw glaasje,100%

1 like

Als je gaat poetsen wel even de rand van je bezel afplakken, anders poets je daar de mooie scherpe rand van af.
Overigens lijkt het me erg lastig om helemaal tot de rand de coating er af te poetsen dus ik zou er helemaal niet aan beginnen. :sunglasses:

2 likes

Dremel en Polywatch, om de AR coating er netjes en volledig af te krijgen.
Daarna oppoetsen met een zachte doek.
Zelf gedaan bij mijjn Squale en het resultaat is perfect.

1 like

Deze voor weinig verkopen, even sparen en dan een veel duurdere kopen.

6 likes

Nieuw glaasje met alleen AR aan de onderkant.
Nooit meer problemen. :+1:

2 likes

:point_up:t2:
Wat had been seen can not be unseen. Ik zou er gek van worden.

Die irritatie gaat nooit meer weg. Dus een nieuw glaasje erin of het horloge verkopen

1 like

Poetsen die AR!
En mocht het resultaat niet zijn wat je had gehoopt, dan nieuw glas met AR binnenzijde erin.

1 like

Nieuw glaasje. Even pijn, maar daarna heb je er veel plezier van.

1 like

Hier heb je niks meer aan: Verloten op HF

2 likes

AR afpoetsen zou ik bij een dergelijk horloge niet aan beginnen. Het afbreukrisico mbt de bezel zou mij iets te groot zijn. Daarnaast vind ik het gewoon een cheap oplossing. Beetje net zoals iemand die met z’n Ferrari naar de KwikFit gaat voor een beurtje…

Dus, gewoon een sjiek nieuw glaasje erin.
Of, nog beter…: Suck it up and be a man…!!
In dezelfde week dat je fier rondloopt met een nieuw glaasje ga je vast weer ergens anders een krasje, butsje of veegje zien.

That’s Life… YOLO… :metal:t2::v:t2:

2 likes

Afpoetsen kan prima. Idd gewoon afplakken. Je bent wel even bezig

1 like

Getal onder de tien!!!

4 :grinning:

Helaas. Nieuw glaasje dan maar :expressionless:

2 likes

Als het stoort nieuw glaasje en anders lekker laten. Die paars/blauwe gloed vind ik altijd geweldig dus zou zonde zijn om weg te halen imo.

2 likes

Ik begrijp je dilemma helaas maar al te goed
(Zie naast de 1 uur marker)

Begin deze week een metalen fles op m’n glas getikt :sob:
Voor nu laat ik het voor wat het is. Poetsen of vervangen kan altijd nog.
Maar als het echt blijft knagen lijkt vervangen mij de beste optie.

2 likes

Weg met die handel! Daarom probeer ik horloges met externe AR coatings te vermijden. Gelukkig zijn er merken die er niet aan mee doen (Grand Seiko, Rolex en Tudor, Oris bv).

Als je hem dan toch wil houden, een nieuw glaasje laten zetten. De kras houden is geen optie imho, ik heb er zelf mijn mark xvi door verkocht. En wegpolijsten, volgens mij gaat dat een spiegel worden met die subtiele bolling in het glas.

We zien wel hoe het loopt :wink:

1 like