Debaufre

Ben alweer een jaartje redelijk “passief” op dit forum aanwezig en ondertussen aardig besmet met het horloge-virus (inmiddels een Poljot Aviator II, Invicta Sub automaat, Seiko Oranje Monster en een Aeromatic)
Tijdens mijn zoektocht naar een mooie “flieger-klok” kwam ik deze site tegen: http://www.debaufre.com/
De klokken op deze site hebben wat mij betreft erg veel overeenkomsten met o.a. Steinhart. Heeft er iemand wellicht meer informatie over?

Na veel speur- en leeswerk op het forum over Flieger-klokken blijven voor mij Steinhart, Archimede en Stowa over, waarbij de Steinhart klok mijn voorkeur heeft. Iemand nog tips of ervaringen ombt deze shortlist?

groeten,

Dennis01

Ik heb op Watchuseek gelezen dat Steinhart sinds kort in de VS de naam Debaufre heeft.

Inderdaad, zelfde huisvlijt.

En eerlijk gezegd twijfel ik een beetje aan de “waarde” van dergelijke “generische” merken.
Als je ze echt mooi vindt, ok, kopen maar, maar zo zijn er wel dertien in een dozijn (maar dat geldt voor elk “fashion” horloge).

Voor een “flieger” met wat meer “sérieux” zou ik toch eerst even kijken bij Fortis, Poljot, Stowa en als het wat meer mag kosten: Hanhart bvb.

Dan heb je toch een iets originelere versie met op z’n minst de geschiedenis van een echt merk erbij…

Just my opinion,

Met Vliegende Groeten,

Morse.