Deel 1: Eterna Vaughan of het begin van een zoektocht

Geachte medeforumleden!

Graag deel ik met jullie mijn beslommeringen om eindelijk een Eterna Vaughan Big Date, een prachtige Eterna met in house ontwikkeld caliber 3030 uurwerk, te bezitten…

Al enige jaren geleden is mijn oog gevallen op een Eterna Vaughan Big Date. Het aantal actieve Eterna dealers in Nederland bleek echter ongeveer 0 te zijn. Op dat moment had ik geen tijd/behoefte er meer moeite voor te doen en op zoek te gaan naar dealers in het westen van Duitsland waar ik de Vaughan zou kunnen bekijken. Afbeeldingen van de Vaughan op internet waren zeer schaars. Ik begon zelfs op enig moment te twijfelen of het horloge wel verder dan enkele prototypes was gekomen…

Een paar maanden geleden begon het weer te kriebelen… Via de Eterna website toch weer de dealers in Nederland benaderd. Alle gestopt met Eterna, uberhaupt gestopt of niet bereikbaar. Het beeld van een “spookhorloge” dook weer even op. Waarom was het zo moeilijk aan deze prachtige klok te komen? Maar, eindelijk enig succes. Geerling in Bussum bleek het merk Eterna in Nederland opnieuw leven te gaan inblazen! Begin januari zou hij Albert Oorthuis van Eterna over de vloer krijgen. Ik was diezelfde dag van harte welkom om de Vaughan te komen bekijken!

Helaas… Die dag had ik een afspraak waar ik onmogelijk onderuit kon. Wel had Geerling een Vaughan op voorraad, helaas met stalen band. Ik was al aan het kijken wanneer ik in Bussum langs zou kunnen gaan.

In de tussentijd doken op chrono24 ineens eindelijk wat Vaughans op. Helaas, alle met witte plaat, terwijl ik op zoek was naar de Vaughan met zwarte plaat.

Totdat er medio januari ineens een Vaughan met zwarte plaat, op leer en voor een prijs om je vingers bij af te likken, nieuw en compleet, van een AD in de USA op ebay opdook. Buy it now of best offer… Buy it now of best offer… Ik probeerde ondanks de al zeer scherpe buy it now prijs een offer… Het waren zenuwslopende uren… Geen reactie, geen tweede offer van iemand anders… De buy it now prijs was zodanig scherp, zelfs na incalculatie van 25% aan kosten (BTW, paypal kosten), dat ik me begon af te vragen waarom ik het risico nam dat iemand hem voor mijn neus zou wegkapen… Maar ik had het horloge, met 42mm wel groot voor een dresswatch, nog nooit in het echt gezien. Alsnog snel naar Bussum afreizen, daar kijken en op ebay kopen was niet echt mijn stijl… En als ik nou nog op die scherpe prijs ook wat kon uitsparen met een best offer, dan zou ik de gok wel durven nemen. Bij de advertentie stonden veel foto’s. Wat een mooie klok…

Een daar was het tweede offer, van iemand anders uiteraard. Ik besloot de knoop door te hakken en te “buy it nowen”… Ik was de winnaar van de veiling!!!

Dat was de start van een nieuw avontuur, maar dat wist ik toen nog niet…

WORDT VERVOLGD!!

Je maakt ons wel benieuwd hè! :wink: Heb even wat plaatjes gezocht, mooi horloge! Wel apart dat er helemaal geen Eterna dealers in NL te vinden zijn… Veel plezier met je nieuwe aanwinst :slight_smile:

Gaaf verhaal zeg! Zal vast wel goed gaan met de Eterna(tu)

Veel plezier met de voorpret :slight_smile:

Goed verhaal, maar GA DOOR!!! X(

Mijn beste,

Wat een enerverend vehaal!! Boeiend om te lezen!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

[quote]

Totdat er medio januari ineens een Vaughan met
zwarte plaat, op leer en voor een prijs om je
vingers bij af te likken, nieuw en compleet, van
een AD in de USA op ebay opdook. Buy it now of
best offer… Buy it now of best offer… Ik
probeerde ondanks de al zeer scherpe buy it now
prijs een offer… Het waren zenuwslopende uren…
Geen reactie, geen tweede offer van iemand
anders… De buy it now prijs was zodanig scherp,
zelfs na incalculatie van 25% aan kosten (BTW,
paypal kosten), dat ik me begon af te vragen
waarom ik het risico nam dat iemand hem voor mijn
neus zou wegkapen… Maar ik had het horloge, met
42mm wel groot voor een dresswatch, nog nooit in
het echt gezien. Alsnog snel naar Bussum afreizen,
daar kijken en op ebay kopen was niet echt mijn
stijl… En als ik nou nog op die scherpe prijs ook
wat kon uitsparen met een best offer, dan zou ik
de gok wel durven nemen. Bij de advertentie
stonden veel foto’s. Wat een mooie klok…

Een daar was het tweede offer, van iemand anders
uiteraard. Ik besloot de knoop door te hakken en
te “buy it nowen”… Ik was de winnaar van de
veiling!!!

Dat was de start van een nieuw avontuur, maar dat
wist ik toen nog niet…

WORDT VERVOLGD!![/quote]

Ik ben benieuwd welke verkoper dit was. Ik heb mijn eterna afgenomen van ProWorth via eBay (no reserve veiling).
Ik had precies dezelfde ervaring als jij. Alle ADs in NL lijken gestopt te zijn. En dat terwijl het zo’n mooi merk is. Ik had deze gepast in een non-gmt versie bij een Juwelier in Rotterdam Alexander die zijn laatste restjes aan het verkopen was. Uiteindelijk heb ik voor de GMT (voor mij ultieme) via eBay minder betaald dan voor de non-gmt in de uit uitverkoop in Rotterdam.

Terwijl ik dit schrijf heb ik hem om en vind hem nog altijd even bijzonder.

Wat een prachtmodel! En dat zwarte vind ik een mooie chique grijze gloed hebben.

Het zijaanzicht is ook geweldig. En die kroon… hoe verzinnen ze het :slight_smile:

Vind de sluiting wel wat aan de forse kant voor zo een elegant horloge.

Aan deel 2 wordt gewerkt…

Het is inderdaad een geweldig mooi horloge! Eterna is een mooi merk, maakt vaak mooie dingen :slight_smile:

Deel 2 komt eraan… Mits jullie op het verhaal zitten te wachten!

Waar Tom Koerts en MarkV als hulpboei dienen en diverse koeriers aan het werk worden gezet…

Wordt deel twee van dit spannende verhaal van avond nog toegevoegd ?

Nee…

jammer:(

Kan ik alvast een datum in m’n agenda zetten?:wink:

Brutus Schreef:

Kan ik alvast een datum in m’n agenda zetten?:wink:

ben ook wel benieuwd nar deel 2
Eterna heeft aangekondigd de Vaughan en een groot aantal andere referenties in prijs te gaan verlagen !!

Er is dus nooit meer één letter over Warroo’s Eterna Vaughan geschreven; ben eigenlijk wel benieuwd naar het tweede deel…

Krijg ik dan meer dan 15 reacties/belangstellenden?

Warroo Schreef:

Krijg ik dan meer dan 15
reacties/belangstellenden?

Zie je post van een jaar geleden:

====================================
Gepost door: Warroo (IP gelogd)
Datum: 03 maart 2013, 12:48

Aan deel 2 wordt gewerkt…

====================================

We zijn benieuwd naar de afloop! :wink:

Warroo Schreef:

Krijg ik dan meer dan 15
reacties/belangstellenden?

oh, je doet het voor het aantal reacties? Vergeet niet dat er ook een hoop mensen meelezen/genieten en niet de behoefte hebben om een soort zelfse reactie te plaatsen als zijn 15 voorgangers al deden.

Ja, ook ik ben benieuwd naar deel 2 maar als ik dan per se moet zeggen "warroo mag ik het alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft lezen " hoeft het van mij niet.