Ik heb er geen foto van en ben niet zeker of hij hem eigenlijk nog wel heeft ![]()
Dit zou mijn exit watch kunnen zijn ![]()
dank voor de weder-nominatie. (Is dat een woord?)
Deze is ten prooi gevallen aan onrustige flipperitus en nu ik hem weer zie, helaas… ![]()
![]()
Begrijp ik helemaal. Ik heb hem niet genomineerd omdat mijn Staudt alleen qua bezel en bandkleur afwijkt maar dit is absoluut “titel-waardig”.
Fantastische horloges en uut Twente wat me ook zeer aanspreekt. Heb ooit op het punt gestaan om de Prelude Chronograph aan te schaffen. Toch nog steeds spijt van! Wie weet komt die er in 2026
Ondanks het vermoeden dat deze verkiezing behoorlijk pay to win is… Zoals altijd ![]()
Er zal wel weer een patek of vc of rolex of iets van dien aard winnen. Waarschijnlijk die stalen 222
(of dat terecht is is weer een ander verhaal)
Wil ik graag deze Selten van @Stoic nomineren
Dit horloge is me op het netvlies gebleven en vind ik echt nominatie waardig…
Is van @rhb… Rutger.
Foto’s uit zijn NA topic gehaald
Die heeft (hetzelfde horloge wat hij zelf heeft) van iemand anders al genomineerd.
Ergens wel hé. Een mooi ontwerp met mooi-afgewerkt-tot-in-de-puntjes details kost veel manuren dus veel centen, dus het is te verwachten dat de duurdere stukken sterker vertegenwoordigd zijn. ![]()
Een duur stuk is niet per definitie mooi (hallo Richard Mille en Franck Muller) maar een mooi stuk heeft grotere kans op duur zijn. Ofzoiets.
Nou, dan is die nominatie ongeldig (emphasis mine)…
1: je mag geen eigen horloge insturen (dus mag je niet hetzelfde referentienummer bezitten)
… en kan die een nieuwe doen. Ja toch? ![]()
Die originele is 56 jaar ouder…
Ik kan niet anders dan @Vintelligence te nomineren. Ook hier geldt, het gaat misschien nog wel meer om de mensen en de verhalen dan om het horloge zelf. In het aankoop proces hebben wij contact gehad, dus om daar in zeker zin deel van uit te maken was erg leuk.
Daarna was er een heel proces om het horloge te servicen, en dat verliep niet zonder slag of stoot. Ik werd laatst geintroduceerd met de term ‘though love’ en ik denk dat dit ook zeker geldt voor de watch journey rondom deze Lange 1. Maar het resultaat mag er natuurlijk wezen. De meest klassieke combinatie van één van de meest iconische horloges van de afgelopen ~ 40 jaar. Ik hoop dat hij nog lang en in goede gezondheid gedragen kan worden.
Ander referentienummer dan. ![]()

het is te verwachten dat de duurdere stukken sterker vertegenwoordigd zijn.
Zeker, ook wel mee eens, en om nou de verkiezing nodeloos ingewikkeld te maken met prijscategorieën is ook weer zo wat…
Al zou dat misschien bij wijze van experiment helemaal niet zo’n slecht idee zijn
Joh nu al… bij mij spookt ie nog door mn hoofd samen met wat andere GS opties…
Mocht je nou meerdere horloges nomineren? In dat geval graag de Patek Philippe Calatrava van @Brick