Deel 1: Mooiste horloge verkiezing van HF 2025 - geen eigen horloge!

Tja, Rolex heeft echt een Sweet spot te pakken. Duur maar niet onbereikbaar omdat Jan en alle man er alles voor over hebben om hem te kopen. Dus duur en populair, dan win je in business.

1 like

Ja goed punt; ik was al aan het zoeken naar een betere; heb er een paar andere neergezet nu :blush:

1 like

Ja ach, ik ben soms een beetje een zeikerd, dit is gewoon een mooi topic

1 like

Je punt is natuurlijk valide. Boven een bepaald prijspunt gaat er weinig verschil meer zijn in afwerking en is de toegevoegde waarde vooral te vinden in materiaal (edelmetalen, diamanten) en merknamen. Maar je kan moeilijk zeggen dat ALS, VC of PP niet heel vaak de afwerking van de mindere goden ver overstijgen. Dus waar dat omslagpunt ligt, ik weet het niet.

Mooi inzicht en ik zie je topic graag voorbij komen!

Lijkt me dat @Brick zo stilaan wel de prijs verdiend heeft voor de meest genomineerde collectie.

2 likes

Dat is een hele interessante, die op veel branches toegepast kan worden. Er is vaak wel een plafond aan te wijzen waar het eigenlijk niet ‘beter’ meer wordt, alleen begeerlijker… Daarboven begint de echte “luxury marketing”.

Lastig om dat punt aan te wijzen inderdaad. Ik heb wel eens gehoord dat dit bij wijn rond een fles van €30,- retailprijs ligt…

Dat wordt dan weer de volgende draad: “De meest fap-waardige collectie van HF 2025”.

En ja, dan zijn er wel een paar usual suspects. :joy:

2 likes

Dit vind ik echt heel erg leuk om te lezen, thx! :slight_smile:

1 like

Ik kamp momenteel met een Reverso obsessie
dus de JLC van @Fate_Amenable_To_Change doet het 'm voor mij
8789460e0038aabc4f32ee0261b4c26402ccba76_2_690x388

12 likes

Veel discussie over de regels precies

Regels:
1: je mag geen eigen horloge insturen (dus mag je niet hetzelfde referentienummer bezitten)
2: het horloge dat je instuurt moet openlijk in bezit zijn van een HF lid en in 2025 op het forum gepost zijn
3: je mag maar één horloge nomineren
4: niet boos zijn op de jury, want die heeft altijd gelijk

Omtrent het feit dat veel dure horloges hier gepost worden … Prijs is eigenlijk irrelevant, we zoeken de mooiste.
We hadden ooit al de betaalbare verkiezing. Maar dat is toch nog net iets ingewikkelder.
Een tussencategorie hadden we nog niet, maar waar trek je dan de grens? EUR3000 - 5000 - 7500 - 10000? En spreken we over marktprijs / laatste catalogus-prijs / …?
Een hoop gedoe die ik liever aan iemand anders over laat.

4 likes

Nee joh. Niet te ingewikkeld maken. Natuurlijk wordt de winnaar een dure knaller, dat is toch logisch. Het is geen bang for bucks verkiezing. De discussie over waar het omlsagpunt ligt waar meerprijs weinig meerwaarde oplevert is leuk maar hier moeten we gewoon Pateks, Vacherons en Lange’s bewonderen.

Edit, en natuurlijk de door mij genomineerde Rolex :wink:

3 likes

100% veel te lang over dit horloge gegeild XD

1 like

Deze uiterst chique supermooie Longines van @Azaan is de beschaafste knaller met gouden sterren.

Plaaaatje, het mooiste plaatje denk ik van 2025

32 likes

Bij gebreke van een Kikuchi Nakagawa op het forum kies ik voor deze Patek van @Bwatched.

9 likes

Dank voor de nominatie mede Tukker :pray:
Al het moois komt uit Twente :wink:

Dat. En meer afzet is niet automatisch meer omzet.

1 like

Ik nomineer de Grand Seiko SBGW303 van @RemcoV

24 likes

Voor mij de Omega de Ville :watch: van @flowert

2 likes

De Connie van @Azaan verdiend ook een plekje hier vind ik.

25 likes