Deel 1: Mooiste Omega Speedmaster verkiezing van HF - geen eigen horloge!

Waarom kijk je naar Bretagne?

Goh mag je er echt maar 1?

Ik nomineer de Speedmaster Tribute to Apollo XI BA 145.022-69 van @PloProfesseur . Oftewel de eerste volgouden Speedmaster ever.

Post je een foto die beter is dan die van mij, KC?

Nu mag de Speedmaster op de achtergrond echt niet ontbreken in deze lijst! Dus mss kan iemand nog een duit in zakje doen?

21 likes

Een eervolle vermelding voor de Moon to Mars van @El_penumbra
In mijn beginjaren op HF was dat een grail. Nu weet ik het zo net nog niet…

*checkt prijzen en vind het eigenlijk wel meevallen. Duidelijk geen populair model.

21 likes

Analogie mijn waarde, analogie :sunglasses:

Je wil de Romeinen ook betrekken, maar ja, hun mening is niet belangrijk. Zij zijn meer van de zonnewijzers.

Ik wou die ook naar voren dragen. Alleen al de post waarin deze foto’s staan is een award waard, prachtig geheel.

1 like

Jij denkt zeker dat de Speedmaster die deze verkiezing wint, wordt weggegeven aan de nominator?
Mijn eerste keuze is al genoemd, dus nomineer ik de Pulse van @drh

Hier heb ik een kwartiertje gebiologeerd autistisch naar zitten kijken in een lunchroom.

Bedankt voor de nominatie. We blijven de romantische moonphase complicatie op de kaart zetten.

Leuke verkiezingen, ik hoop dat we in juli op meer dan 1 Speedy mogen stemmen, want er gaat echt zo veel moois voorbij komen.

18 likes

Ik zag laatst dat RJ van Fratello een boek had gekocht met 150 Speedmaster dials, en ik zag inderdaad een foto waar een hele pagina zwarte Speedmaster dials stonden, en moest toen heel erg m’n schouders ophalen. In dit topic worden wat exoten aangedragen, dat vind ik dan wel weer fijn, maar de vraag is of dat het mooiste is.

Heeft er hier iemand op het forum een doodsimpele moderne sapphire sandwich in zwart, gewoon met zwarte subdials? Die zou ik dan graag willen nomineren.

Alles wat je verder toevoegt aan kleurtjes, extra subdials en al die dingen meer illustreert alleen maar dat de subdials naar mijn smaak te dicht op de centrale as staan. En een moderne heeft lekker frisse lume. Ik houd er niet van wanneer dingen er uit zien alsof ze jaren in een vat koffie hebben gelegen.

Ook leuk, cool! Die subdials lijken ook wel minder te loensen dan normaal. Is dat een ander uurwerk of zo? Goed in balans, met sector dial neigingen… Ik vind 'm tof. :+1:

8 likes

Ja, hard nodig, @Kad , dit topic. Want er komen natuurlijk nog niet genoeg Speedmasters langs, de hele dag, hier op HF! :smirk: Ik sla even over. :wink:

2 likes

Leuk topic! Moeilijke keuze om er maar 1 te nomineren. Voor mij geeft de aanwezigheid van de maanfase op de plaat wel net dat beetje extra. @drh o.a. heeft een prachtige maar uiteindelijk ga ik toch voor deze van @Rolopalooza

14 likes

Te weinig Reduceds en Automatics hier, daarom nomineer ik de mooie gouden van @Gup

14 likes

Ah dan nomineer ik de X-33 (ref. 3291.50 :nerd: )
@GMTplus1 heeft deze gehad :smiley:

7 likes

Dank je wel Chris, ik heb “toevallig” precies dezelfde als @Mozaiek, het uurwerk is een caliber 1152 Omega versie van ETA Valjoux 7750.

3 likes

:sunglasses::ok_hand:

3 likes

Deze moet er ook echt in hoor. Misschien wel de allerdikste moderne Speedmaster.

Een 2e nominatie mag strikt genomen niet maar mss kan iemand hem reposten :wink:

De Omega Speedmaster Calibre 32 Platinum van @Watchstick_81

21 likes

+1 :ok_hand:

1 like

Die had @watchguy37 toch al genomineerd?

1 like

ontzéttend gaaf, en niet alleen door de bezel - de rest is precies goed wat mij betreft.

1 like

Oja! Helemaal goed dan :+1:

2 likes

Ik vind deze de mooiste. Mist alleen een opgelegd logo.

(Foto van het net. Heb deze wel ooit voorbij zien komen).

8 likes