Deel 3: Mooiste betaalbare horloge van het forum 2024 - Finale!

Perfecte line up.
Leuke verkiezing! :pray:t2:

2 likes

Dankjewel Kristof, super dat je al die moeite hebt genomen. Je hebt het forum extra leuk gemaakt! :ok_hand::clinking_glasses::dizzy:

3 likes

Vanuit mijn kant bedankt voor alle genomen moeite!

Gestemd op de Citizen NB. De laatste tijd veel naar de Presage modellen gekeken, maar vandaag in de winkel, om mijn pols, was daar geen gevoel meer bij.

Ben benieuwd naar de definitieve uitslag.

2 likes

Op de Seiko SPB143 gestemd, die staat op mijn verlanglijstje. Over de Murph twijfel ik nog. De Presage sharp edged doet me ook wel wat, maar neig momenteel meer naar een diver voor erbij. Leuke poll.

1 like

Oké

21 likes

6 likes

De wijzerplaat is magnifiek, maar de kast mag er ook wezen!

16 likes

Mijn stem gaat naar de Tissot PRX. Ik vond dat toch wel een bijzonder geslaagd model. Looks, kwaliteit en draagcomfort. En dat voor een zeer schappelijke prijs. :ok_hand: Hmm…krijg er meteen weer zin in. :innocent:

8 likes

De Gentleman in de mooiste kleur :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Ik bekijk het zo, het moet voor mij een goede basic zijn, één die voor diverse gelegenheden draagbaar is. Daarmee vallen duikers af en uitgesproken sportieve horloges af. Dan één die met bandenwissels nog een beetje variabel in looks te krijgen is. Daardoor viel de keuze op de Sharp Edged. Ik zou 'm nu in zwart kiezen, maar dat komt vooral omdat ik al een witte SARX055 heb :man_shrugging:

Dat gezegd hebbende, nu op de pols, de Speedtimer panda :

6 likes

Inderdaad lastige keuze! Allemaal mooi maar na veel op en neer scrollen is het voor mij toch de Citizen NB1060-12L geworden vanwege de wel heel bijzondere wijzerplaat.

Het is allemaal een beetje… tja. Het zijn op zich prima horloges, allemaal, maar “mooiste”?

De PRX is het allemaal net niet (en geïntegreerd bovendien), de SPB14x is te dik met veel te lompe clasp op staal, de Sharp Edge is een mooi horloge maar klopte voor mij ergens niet toen ik er eentje had, de Sealander heb ik na vijf minuten kijken terug gestuurd wegens lompe kast en wijzers, de Tissot gentleman is wat zaaddodend, de Cocktail time is te blingy en heeft Hardlex, de Speedtimer is een soort van meh, en de Citizen is nipt te groot en valt in het echt toch wat tegen versus de renders. De Hamilton kleine Murph is altijd wel een soort van goed, maar of ik het mooi kan vinden is de vraag.

Brew is leuk, het is het enige wat er echt uit springt voor mij. Op het eind van de rit zou ik de Murph kopen. Weliswaar heb ik Brew gestemd, maar ik denk dat Hamilton de aardigste, meest karakteristieke allrounder neer zet.

Enneh, bovenstaande is uiteraard maar een mening. :slight_smile:

5 likes

Ieder zijn mening, maar 38mm met een hoogte van 12mm inclusief gebold glas, lijken mij passende afmetingen voor een dergelijk horloge.

Qua renders, als je Grand Seiko renders en real life ervaring verwacht, dan valt alles tegen…
Zelf vind ik de wijzerplaat in het echt om van te genieten.

Maargoed wij van WC eend…

4 likes

Behalve de kroon, valt me een beetje tegen eigenlijk.

1 like

Mee eens. De kroon had wat subtieler gemogen en gesigneerd.

12mm vind ik hoog voor een dress watch, tenzij er sprake is van een 10mm kast met hoog boxed saffier ipv domed. Maar specifiek hier vind ik de datum een tandje ver naar binnen staan (of een tandje klein van venster) en was een 36-37mm implementatie imho mooier geweest. Grappig genoeg vind ik de 38mm Bambino en de 38mm Max Bill bijvoorbeeld wel weer de bom, al hadden die ook 37mm mogen zijn. Blijkbaar ga ik wel goed op boxed glas.

Maar hee, zoals gezegd… Het is een mooi horloge. Dat mijn kijk op horloges hoe langer hoe specifieker wordt neemt niet weg dat ik het zonder meer aan zou raden als het je ding is. En dat het goed in elkaar zit staat ook buiten kijf. Er is bijvoorbeeld ook niks mis met een Sharp Edge of Cocktail Seiko of een PRX.

Ik word gewoon hoe langer hoe moeilijker in wat ik nog echt weet te waarderen. Misschien ben ik na acht jaar horloges loeren gewoon blasé aan het worden. :slight_smile:

3 likes

Voor mij absoluut de Citizen NB1060-12L met z’n prachtige dial.

3 likes

Het begint spannend te worden.

+1

Even de Christopher Ward Sealander omhoog schoppen, waarom… omdat deze mijn stem heeft en ik hem net besteld heb!

13 likes