Deel 3: Mooiste betaalbare horloge van het forum 2024 - Finale!

Heb je de groene dial besteld? Wat mij betreft de tofste :ok_hand:. Gefeliciteerd met je keuze Arjan

2 likes

De groene inderdaad, die vind ik veruit het mooist.

1 like

Prachtig! Met een heel verfijnde kast aan 39mm x 11,2mm… Mooie bewerkte vlakken. Top. :ok_hand:

8 likes

Daar ga je geen spijt van krijgen, echt een top horloge!

Alvast gefeliciteerd met je NA

1 like

Up, de SPB14X is nogal aan een inhaalrace bezig. Gaat hij er nog over, of krijgt de Citizen straks nog wat wind in de zeilen?

429 stemmen op 32h tijd. Flink gestemd allemaal. Maar 600 stemmen moet ook lukken!

3 likes

Zou iemand mij de SPB14X eens kunnen pitchen?

Ik heb al een aantal reviews gelezen en ik zie het gewoon niet. Echter moet je van sommige dingen leren houden. Dus, daar zou ik graag wat hulp bij hebben.

Of krijgt deze gewoon veel stemmen omdat het de enige duiker is en sommigen het liefst duikers zien en dragen?

Welke had jij aangedragen dan?

Het is gebeurd, de seiko heeft nu 2 stemmen meer dan de citizen. Maar de week is nog niet om.

1 like

Parijs is nog ver!

Seiko heeft veel fans. CW is voor velen nog obscuur en geen ā€œheritageā€.

In een populariteits contest is de uitslag best te verklaren.

Wist niet dat Citizen ook zo hoog zou scoren, heb best een zwak voor gekregen dat merk.

Als je dit in het hoger segement ga je rolex tudor zien denk ik.

1 like

In dec hadden we ā€œde mooiste verkiezingā€ zonder budger restricties. Daar kwamen Rolex en Tudor niet aan te pas.

2 likes

Ok gaaf, zal ik nalezen

Een horloge wat ook niet ā€œmooiā€ is. Ik had ergens nog een foto van m’n SPB317 liggen, maar als die dit wint moet je je toch ook achter de oren gaan krabben.

Junghans heeft de prijzen aanzienlijk verhoogd, ook omdat ze op saffier zijn overgestapt met een nieuwe WR rating van 50m. Die prijsverhoging is een stuk minder schandalig dan die van JLC omdat het daadwerkelijk een beter horloge geworden is.

Onder 1000 Euro zou voor mij de Max Bill quartz nog de mooiste optie zijn.

Maar ja, ik kende bij het ter perse gaan van de nominaties niemand op het forum met een Max Bill quartz. Mijn eigen mega solar mag niet mee doen, want die is 175 Euro boven budget.

2 likes

Ik proef nogsteeds twijfel of je deze dan helemaal het einde vind. Kennelijk vind jij horloges onder de €1.000.- toch niet helemaal het einde.

Ik vind dat je echt leuk schrijft; zelden ben ik het echter 100% met je eens.
Deze keer wel! :ok_hand:t2:

1 like

Tsja dat heb je met meningen. Ik vind die Seiko Pressage cocktail time ontzettend mooi (vooral die dialšŸ˜). Een ander zal vinden dat ik me achter de oren moetkrabben🤣.

3 likes

Nee, dat begint ergens bij 4800 Euro list (GS SBGW serie) en eindigt voor mij ergens rond de 20.000 Euro bij de Breguet 5157. Uiteraard heb ik de Eichi II nog op de radar, maar laten we het beschaafd houden, qua prijs.

Maar dat ā€œhelemaal het eindeā€ iets anders is hoeft niet weg te nemen dat ik voor het gestelde budget de Max Bill heel erg mooi vind. Als ik de rest van m’n leven maar ƩƩn horloge mocht dragen, en dat zou een Max Bill mogen zijn hoorde je me niet klagen.

Ik heb niks tegen de OG fletsblauwe Cocktail Times, noch de 6R, noch de 4r versies. Er zijn ook genoeg andere versies die erg tof zijn, en wat minder ā€œsunbursterigā€ dan de getoonde groen/staal/blauwe variant. Prima horloges, maar voor mij niet in die kleurstelling, omdat het met het patroon, de cijfers, en het goud gewoon too beaucoup wordt.

Kijk. Als dat horloge nou eens 38mm was, met bol saffier, voor zo’n 500 Euro, was ik direct koopman. Maar ook hier geldt, als ik m’n hele leven met de OG blauwe Cocktail Time moest lopen zou ik me niet generen, en zeker niet klagen.

6 likes

Ik noem dit een ā€œblote billenā€ horloge, wat grappig is gezien de naam… Zo’n kale plaat, dat bolle glas en dan die bijzonder schrale kast. Ik snap dat dit minimalistische design z’n charme heeft maar ik vind er echt geen fluit aan.

3 likes

Zou ook mijn keuze zijn onder de 1000. Maar dan zonder datum liefst.

Ik had deze overigens in ronde ƩƩn genomineerd, maar ik werd genegeerd denk ik.

Voor onder de 1000 kun je geen kunstwerk verwachten qua afwerking of technologie. Maar het design kan wel in orde zijn, zoals vaak bij Junghans.

8 likes

:clap:t2:

3 likes