Deel 3: Mooiste betaalbare horloge van het forum 2024 - Finale!

8 likes

En up, stemmen maar

1 like

Close call :thinking:

Moet nog net lukken onder de €1000 voor een automatic. Zou ook mijn keuze zijn, maar heeft de finale niet gehaald.

Maar misschien komt die dit jaar toch nog in huis.

4 likes

Die 600 stemmen moet lukken he, nog 64 te gaan.

BTW Kristof, bedankt weer voor het organiseren van deze verkiezing, het is een berg werk en ik denk dat ik namens velen spreek als ik zeg dat het word gewaardeerd :clap:

7 likes

Zijn al de getoonde horloges ongeveer even duur? Welke prijsklasse?

Wat kost deze en heeft ie een In-House movement?

(Ik vraag het ivm stemmen).

Nieuw moet je tussen de €350 tot €1000 rekenen.

€1000, heeft een selita aan boord. Dus niet in-house. Maar is eigenlijk normaal in die prijsklasse.

Beter movement dan Seiko in die prijsklasse.

1 like

Ah ok dat is wel een erg groot verschil in prijs, de Seiko’s zijn dus rond de €350 en de Ward en Tissot’s rond de 1k neem ik aan?

De seiko presage cocktail time en Brew vind je rond die prijs

De andere seiko’s draaien ook rond de €1000

De tissots eerder rond de 700

1 like

Ok dan stem ik Tissot :slightly_smiling_face:

PRX en Gentleman even duur?

Edit: net gekeken de Gent is €925 dus dan is de beter “betaalbare” de PRX, qua looks ontlopen ze elkaar niet veel en is ook kwestie van smaak dus geeft de prijs imho de doorslag in dit geval dus bij deze dan PRX gestemd: :+1:

In het €800 tot €1k bereik zou ik zelf voor een Mido gaan bv deze Multifort met In-House movement, 80 uur gangreserve, Saffierglas(+see through back), 100m WR, slechts 11mm dik en de kers op de taart; zeer goede lume:

1 like

De Citizen heeft ook een in-house uurwerk voor slechts € 750. :wink:

En waar kan ik die Seiko duikers kopen voor onder de € 1000?

De Citizen heeft geen lume en bracelet dus valt voor mij gelijk al af, de dial en wijzers moet je ook maar van houden.

Hier in het blauwe gedeelte af en toe onder de €750.

Op C24 in JP, of in IT met een duwtje.

In Outlet Roermond ook af en toe zou ik denken.

1 like

Het zijn uiteindelijk mooie horloges geworden. Ik heb gestemd op de 62mas. Nu ik ze zo weer zie, mis ik die van mij wel een beetje.

1 like

Zonder twijfel zou de titel mooiste betaalbare en tegelijktijd beste horloge - als het aan mij lag - kunnen gaan naar deze Mido Multifort M Chronometer (COSC):

4 likes

Beetje te laat om te nomineren.