bedankt voor deel 1, 2 en 3 Tom.
Heel interessant (tu)
Dat is goed gevonden Paul(tu) Ik was zelf ook al eens op zoek geweest naar video’s van Kenneth L. Franklin, temeer omdat het een tv persoonlijkheid was, maar ik had niets gevonden.
Ik zal mevrouw Redding naar de link van het bewuste blog vragen, ik ben daar zelf ook benieuwd naar.
Mooi verhaal. Goeie actie! Kudo’s for you (tu)
Hoedje af!
Zeer fijn verhaal Ik heb het met veel plezier gelezen.
Mooi!
Gr. Glenn
Mooi he, dat zo’n horloge via dit forum op de plek terecht komt waar het hoort. Hulde aan het Forum, en aan Tom in het bijzonder. Hij heeft er een ware studie van gemaakt !!!
Tom, misschien had je dit al gevonden, maar voor de zekerheid: een klein berichtje over de moonwatch, met uitleg over de tijdschalen:
helaas geen fotootjes erbij…
Groet,
Paul
Als we de minuten hier op 100 hadden in plaats van op 60, dan liep het vrijwel gelijk.
Geweldig stukje educatie over een bijzonder soort horloge!
Bedankt Tom
ben je aan het Googelen, vind je een referentie naar een foto, is het slechts een fragment van een catalogus die je verder niet te zien krijgt… :X
Uit de Jewelers’ circular/keystone 1970 Volume 141, Nummer 11 van Uitgever Chilton Co., july 1971:
Dr. Kenneth Franklin, left, who computed the time in “lunations,” “lunes,” oni “lunours,” for Helbms Watch division of Elgin National Industries, proudly shows the prototype to Helbros president Larry Prigozen and ENI chairman and …
misschien duikt deze catalogus nog eens op op Ebay, of wellicht kan een slimmere speurder de foto op het internet vinden…
Groet,
Paul
Bedankt Paul, dit had ik nog niet gevonden! :)-D
Het geeft ook meteen een antwoord op het probleem van de Millilunour. De schaal van de Millilunour op de Luna-Lectric is dus niet goed aangegeven. Er zouden dus 10 markers ipv 100 op de buitenste rand moeten staan. De naam is dus toch correct.
Dit geldt dus zowel voor de horloges uit de Neiman Marcus catalogus als die ik vorig jaar gevonden heb. Toppie(tu)
We hebben nóg weer wat om uit te zoeken Paul(tu) Leuk!