Gave foto’s👌
Het kan nóg meer macro zie ik hier. Zal gaan oefenen met de camera. Hier alvast de Astron via de telefoonmacrostand.
dikke plaat! mooi die groen patina van dat brons op de rand van de maan. De Greenside of the moon
Nog wat vingeroefeningen bij daglicht. Zowel de camera van de telefoon gebruikt als ook mijn 105mm macro op de Nikon. De laatste geeft wat meer vrijheid in het kiezen van de wijze van belichten.
Ik ben pas begonnen met (macro-) fotograferen en moet nog veel leren als ik de bijdragen van andere forum-leden aan dit topic bekijk. Maar dat komt wel (hoop ik…). Ik wil jullie echter mijn eerste knutsels niet onthouden.
Prachtig!
Leuke foto, maar wel èrg weinig scherptediepte. Een kleiner diafragma (hoger nummer) kiezen helpt in zo’n geval. Dan moet natuurlijk je sluitertijd wel naar beneden en/of je ISO omhoog
ik moet dan bij mijn 105mm nikon macro al richting f22 bij deze hoek. Je kunt ook meer overall scherpte verkrijgen door “platter” op de wijzerplaat te fotograferen, minder onder een hoek. Maakt het soms wat saaier, maar is qua resultaat eenvoudiger te verkrijgen.
f22 is wel een erg klein gaatje, ik haal het meestal met f11 (90mm macro, full-frame, want dat maakt ook uit) om - voor mijn smaak - voldoende scherptediepte te krijgen. Maar inderdaad, het hangt ook sterk af van de hoek waaronder je fotografeert. Laten we maar niet over focus stacking beginnen
Bij ‘plat’ fotograferen is het inderdaad veel makkelijker om alles scherp te krijgen, maar da’s alleen leuk voor de details; dan krijg je dit: