In het weekend draag ik vaak waarmee ik vrijdag eindigde. Doordeweeks afhankelijk van het werk; binnen/buiten/thuis. Op staal is een veilige keus, maar als de leren band matched met de schoenen+riem dan is dat mooi meegenomen.
Bij mij is het simpel, ik heb een zwarte voor zwart getinte of gerelateerde outfits, een blauwe voor blauwe en mijn astron als het de top moet zijn .
Er komen in de toekomst nog 2 bij die ook op deze manier zullen aanvullen, zo word elk horloge met dertijd gedragen .
Het eerste waar ik naar kijk is of ik met werken of niet, moet ik werken dan komt er één uit de box van 4 en anders uit de box van 10. Verder kijk ik welk horloge het beste past bij de activiteiten van die dag. Wijzigen de plannen doe ik een wissel of ik neem een extra horloge mee.
Op dit moment 14 draagbare horloges, een paar extra waar nog een bandje en/of batterij in/om moet en nog incomming. Ik heb een extra boxje waar 6 horloges in kunnen, die zit nog niet vol en ik wil er nog een Casio only boxje/vitrine, dat is sentiment en een paar om te dragen.
Het boxje op de achtergrond zitten 3 horloges in welke ik niet draag maar vanwege het sentiment wel bewaar. Horloges die ik van mijn ouders, Sinterklaas en van mijn vrouw heb gekregen.
Er vooral niet teveel over nadenken.
Op mijn werk draag ik mijn G-Shock, voor de rest draag ik gewoon het horloge die me op het moment het meest aanspreekt.
Soms 1 dag, soms een week of langer.
Met 2 doosjes bijna vol zit ik aan 30.
Draagstrategie is meestal afhankelijk van de gelegenheid, uiteraard alles in rotatie.
Weekends krijgen wel de ‘aparte’ horloges, restaurants en klanten krijgen de dressers, sporten met de G-Shocks, op reis met de GMTs, verjaardagen met verjaardagshorloges , enzovoort…
Ik heb hetzelfde gehad idd - een doos van 12 die vol moest en vervolgens vanalles dat ik niet droeg. Nu heb ik een doos van 6 met 1 horloge dat ik nooit draag maar wel wil houden en de rest rouleert een beetje. Ik wil eigenlijk nog iets minder maar deze doos bevalt goed.
2 welke ik draag met werk, een daarvan voor vrijetijd als ik met de motor weg ben omdat ie lekker dun is. De dreswatch omega alleen bij gelegenheden waarbij die past, of als ik langs moeders ga , want het is het horloge van vader geweest. De BB58 veel in de weekende. Op dit moment maar 4. Moeten er nog 2 bijkomen, een sportieve dresser en een fieldwatch voor outdoor dingen. Dan is het wel weer klaar.
Ik probeer zoveel mogelijk kleding en horloge bijpassend te combineren. Zo komt de gele Speedmaster Schumacher weinig aan bod maar dat maakt me niet uit.
Zit op 17 stuks nu, een doos met glazen deksel met plaats voor 12 en een stander met plaats voor 3. Een om de pols en de snelle rekenaar heeft al door dat er eentje rondzwerft op een bijzettafel. Heb mij voorgenomen om eentje weg te doen als ik wat nieuws koop… is al twee keer niet gelukt en een keer wel. Elke dag kies ik een afhankelijk van kleding/werk/reizen of zomaar omdat ik er zin in heb. Resultaat is dat ik alles minstens een keer paar jaar om de pols heb en mijn 2 favorieten 50% van de tijd. Gek genoeg is mijn aanleiding om iets te verkopen meestal dat het niet comfotabel genoeg is.
Een tegelijk in huis en na een paar dagen naar de DNK een ‘nieuwe’ halen.
Heerlijk moment. De DNK ligt vol met precies mijn smaak horloges, direct leverbaar en ze zijn ook al betaald.
Verder merk ik dat ik, qua diameter, van groot naar klein ga en dan weer naar groot.
Eigenlijk nooit van 44 naar 36 millimeter, altijd geleidelijk.
Maar dat dit principe jou dwingt om al je horloges te dragen vind ik vreemd. Het werkt toch andersom? Je draagt wat je leuk en toepasselijk vindt en als blijkt dat er een paar (vrijwel) niet gedragen worden dan doe je die weg.
Als ik het niet gebruik, verkoop ik het. Dus ik wil/moet al mijn horloges wel een keer dragen. Waarbij sommigen het voldoende vinden om het 1x per half jaar te dragen, denk ik eerder aan 1x per week.
En aangezien ik eerder in 1x per week denk, snap ik niet hoe je een grote collectie zou kunnen hebben. Maar dat is mijn ‘beperking’ denk ik
Ik heb 5 horloges. Een is helaas defect.
Twee horloges zijn Omega’s en die draag ik - thuis - toch wel het vaakst. Als ik een klus doe of ergens heen ga waar ik het niet zo vertrouw dan draag ik mijn “werkhorloge”. Een Raymond Weil.
Op vakantie draag ik een Citizen solar die het altijd doet.