Ik ben vrij nieuw in de horloge wereld. Eerst had ik vaak wel één horloge maar nu sinds kort ben ik gestart met het opbouwen van een kleine collectie.
Voor mij geldt het principe; als ik iets niet gebruik verkoop ik het.
Dat principe dwingt mij ertoe om alle horloges te dragen in rotatie.
En dat bepaalt voor een groot deel mij ‘draagstrategie’.
Ik had in mijn enthousiasme een horlogebox gekocht met ruimte voor 12 horloges maar ik kan mij (nu achteraf) niet voorstellen dat ik zoveel horloges in rotatie kan dragen zonder dat ik het zonde vind.
Hoeveel horloges heb jij en wat is jouw draagstrategie?
Misschien kijk jij wel liever naar je horloges dan dat je ze draagt ?
Begin maar te kopen wat je leuk lijkt.
Zo kom je er vanzelf achter wat je stijl / voorkeur is.
Uiteindelijk ga je dan vanzelf schrappen en houden wat echt je smaak is.
Ik merk dat ik toch altijd dezelfde horloges pak. Voor mij is een basis van drie horloges voldoende. Duiker, alles kunner en een mag een krasje opkomen horloge.
Nu 4 stuks en een apple watch. Wat pak ik is totaal verschillend, de gelegenheid, kleding wat aan gaat en of ik moet werken in de buiten dienst dan standaard de apple watch. Soms komt iets een paar weken niet aanbod gewoon omdat ik op dat moment iets anders om heb gehad en een paar dagen achter elkaar die pak en geen zin/tijd om naar de kluis te lopen.
Sinds kleine 2 jaar echt een liefhebberij gaan worden. Toen van 1 redelijk snel naar 8 gegaan. Maar bewust teruggebracht naar 4 waarvan ik er 1 eigenlijk nooit draag maar ook niet weg doe omdat het mijn eerste “serieuze” horloge was 12 jaar terug.
Dus bottom line heb ik er 3 die ik regelmatig draag. Vaak is het om de paar weken wisselen, omdat ik er meestal maar 1 in huis heb.
Meer horloges geen behoefte meer aan. Al kriebelt het wel, want wel zin in wat nieuws, maar wil geen van deze 3 kwijt momenteel.