Deel je ervaring bij het dragen van een vintage horloge

Hoi Sander,

Welkom op het forum en je hebt al veel goede tips en adviezen gehad. Zelf draag ik nagenoeg alleen maar vintage pols- en zakhorloges en ervaar elke dag daar plezier van.
Water is een grote vijand van de meeste horloges, bovendien snap ik niet waarom mensen douchen met een horloge om, die band gooi ik wel in een ultrasoontje.

Ga vooral voor het moois wat jij leuk vindt en binnen je budget past. Hier in het blauwe gedeelte komen hele mooie exemplaren voorbij en ook een advies is hier gauw gevraagd. Een servicebeurt mag altijd en kost inderdaad zo rond de 100 euro of je moet een liefhebber treffen die het voor minder doet, maar het is gezegd, goedkoop is soms duurkoop.

Ik kan genieten van een vintage van 50 euro (ik hou van Pontiac) of wat duurders.

Veel plezier op dit forum en we houden allemaal erg van plaatjes kijken…

Groet,
Serge

2 likes

Dit is het horloge uiteindelijk geworden :grin:.
Rolex Oyster Precision 6426 uit 1972.

17 likes

Draag liever géén stalen band dan een te dure en gare stalen/originele band.

Ik heb wel wat vintage Speedmasters/Rolexen maar ik vind die uitgewoonde originele stalen rammelbanden voor bizarre prijzen maar niks.

2 likes

Hij is prachtig!
En mooi vastgelegd ook… Geniet ervan!

1 like

Fraai resultaat van deze ‘selectieprocedure’ - ook via forum gekocht ?:ok_hand:

1 like

Indirect via het forum gekocht. Mijn Sub moest een service beurt ondergaan en via het forum ben ik terecht gekomen bij Uurwerkherstelbedrijf Meertens, wat een top service geeft dit bedrijf. Hij had deze vintage te koop staan :slight_smile:

Bij het ophalen van mijn Sub heb ik deze vintage gepast en heeft Rene mij laten zien wat voor top horloge dit is, ik was gelijk verkocht.

1 like

Leuk dat je het resultaat deelt. Wel meteen goed uitgepakt met deze stijlvolle ingetogen Rolex! Gefeliciteerd!
Wist eerlijk gezegd niet eens dat ingetogen Rolexen bestonden :flushed:

2 likes

Tof horloge hoor! Gefeliciteerd met jouw bescheiden ogende rolex.

1 like

Thanks, dat vind ik ook het mooie aan dit horloge :grin:

1 like