Deel je ervaringen met de 1521

Ik ben in mijn zoektocht naar een mooie duiker nu eventjes een tussen stop aan het maken bij Squale meer bepaald de 1521 ocean of black polished (blasted niet echt). Ik heb al een paar topics gelezen en vroeg mij af wat jullie oordeel was over de squale 1521 zoveel maand/jaar na datum.

Heb je ze nog zijn ze allang weg?
Leuk horloge (uurwerk voor de Belgen ;))?
prijs waard?
waargekocht?
Goeie banden swapper?
En als je toevallig de beide had zwart en blauw welk een is er leuker?

merci voor de info.

@anon50762135EV

Heeft ze in verschillende kleuren gehad.

Blauw blasted in mijn bezit, via dit forum gekocht.
Topklok, goede bandenswapper, zowel leer, rubber als nato kan uitstekend. Uurwerk is ETA 2824, dus ja, erg goed uurwerk.

Ik ben er nog altijd heel blij mee, deze vertrekt nooit meer.

Stel geen vragen waarvan je het antwoord al weet :wink:
Ik heb de mijne nog steeds, een polished zwarte. Ik zou de matte blauwe nog wel eens willen proberen.

Erg mooi horloge, echt Italiaans dus wel met de nodige onvolkomenheden. Niet erg goede bezel actie, kroon gevoelig bij gebruik en lume niet echt top. Maar qua uiterlijk…niet heel veel mooiers verkrijgbaar in deze prijsklasse.

Wat banden betreft, bijna alles kan ie hebben.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Squale/59C2AA37-47A8-4C98-92BF-99878C090D16_zpswfackjws.jpg.html][/URL]

1 like

Heb als Bleg :grin: de 1521 blue blasted maar met de wijzerplaat van de Polished. De perfecte squale! Leuke (zomer)beater en dubbel en dik elke euro waard. Ik draag deze op origineel rubber en dat zit gewoon goed. En deze loopt op +2 sec op 2 weken dus is perfect.

2 likes

En waar gekocht? Bij Squale zelf of elders?

En waarom zoveel blasted aankopen? Zo veel mooier?

Vandaag deze gekocht, maar eerder had ik een polished 1521. Is en blijft een leuk ding. Draagt stukken kleiner dan de maat doet vermoeden. Prima uurwerkje en onbezorgd het water in. De historie van de kast is natuurlijk leuk. Echt een prima ding.

3 likes

Ik wist het antwoord nog niet maar had een flauw vermoeden :smiley:

Ik heb hem nu zo een 5 maanden en het is nog steeds één van mijn favorieten. Dat zegt heel veel voor mijn flippertik. Deze gaat ook zeker niet weg. Iedere keer als ik de blauwe plaat zie krijg ik weer dat wow gevoel. Ik krijg er ook vaak complimenten over. Heerlijke bandenswapper is het ook. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.

1 like

Ook hier de blauwe polished. Net wat spannender dan d3 zwarte naar mijn idee. Draagt super en de blauwe sunburst dial is elke keer anders met verschillend licht.

1 like

Heb zelf geen 1521, maar wel een Squale tiger. Ik kan in ieder geval de shark mesh band aanbevelen. Hij zit erg lekker en staat goed. 🖒

Hier de blauwe blasted aangeschaft maand geleden. Nog geen moment spijt gehad. Bezel is een beetje meh en de lume ook niet de allerbeste maar de kleuren zijn te gek. Ook op veel bandjes goed te doen.

Dan nog 2 vragen blasted of niet en waar gekocht?

Ik heb de blasted genomen omdat die direct beschikbaar was bij AWCO maar de polished vind ik stiekem mooier.

Beide te gek hoor dus ben nog steeds blij als een kind :wink:

Ik heb nog wat zitten rond kijken en merk nu dat alle nieuwe squale 50 atm 4 schroefjes hebben in de bezel. Stoort dit?

stoort niet, alleen meestal zitten ze niet mooi uitgelijnd op 12-3-6-9

Bij Jaap (ten2two), was niet nieuw maar wel in nieuwe staat. Beste horloge wat ik ooit heb gehad voor dit budget.

zeker

deels, qua looks en heritage wel, qua materialen/afwerking (alu 60 click bezel, geprinte wijzerplaat zonder opgelegde indices) niet echt

de gepolijste versies een stuk meer dan de blasted versies, die staan eigenlijk alleen mooi op NATO vind ik

blauw is leuker, zwart wat universeler

persoonlijk vind ik de minst leuke de blasted zwarte, dan de blasted blauwe, dan de blauwe gepolijste en - paar keer gehad - als favoriet de zwarte gepolijste

is ook meteen de voordeligste als tweedehands :wink:

zwart gepolijst mooier dan blauw? Had ik niet verwacht. Merci voor de info!