De 1521 verdient het
Ik heb een matte gehad met lichtblauwe plaat en oranje wijzer. Met de leren en rubberen band er bij.
Kon er niet aan wennen en vond het geheel er erg goedkoop uitzien. Na een week of wat proberen heb ik de set weer verkocht helaas.
Jammer, want op foto’s vind ik ze wel leuk.
Heb eerst ook de beadblasted gehad, toen na een jaartje verkocht. Onlangs de gepolijste versie toch weer gekocht.
Het is een heerlijk horloge om te dragen ook door de vorm van de lugs.
Bij mij komt het horloge niet goedkoop over, eerder solide ook door de kastvorm en natuurlijk ook 50atm. Maar uiterlijk blijft natuurlijk persoonlijk.
Er staat hier ergens op het forum een originele Blumo met cursief gedrukte tekst te koop, De eigenaar heeft dat ding laten beadblasten en hij heeft nogal wat detailfoto’s van die misdaad tegen de goede smaak staan. Ik kon wel huilen toen ik het zag.
Daarmee heeft die Blumo direct nul uitstraling. Al de prachtige overgangen zijn weg, de kast oogt gewoon saai, mat en levenloos. En die dingen zijn als je ze origineel houdt toch zo verzamelwaardig. Het blijft één van Seiko’s creatiefste horlogekasten.
Dus ik herken wat je zegt wel, maar dat zit 'm wat mij betreft puur in de afwerking van de kast. Begrijp me niet verkeerd, zelfs blasted squale is nog leuke squale.
Het is maar een horloge.
Het is maar een manier van spreken.
Ik zat niet echt tranen te plengen in een glaasje tequila hoor. Sterker nog, ik kon wel eens geglimlacht hebben.