Goede vangst! Tof!
Dat is leuk! Ook nog een exemplaar die je niet veel voorbij ziet komen ![]()
Vanmiddag samen met m’n dochter in de jongste Saab (van 1984) naar de Kringloopwinkel in Langeweg. De ultime manier om hobby’s te combineren.
Thuis schoongemaakt en beiden van een verse batterij voorzien.
Zaterdag naar de kringloop met een zoektocht naar carnavalskleding.
En als je niet op zoek bent maar toch ff snel kijkt in de horlogebak.
2 dames modellen, 1 onbekende Monte handwindertje en een Omega Seamaster!
Nog geen idee of het werkt maar toch een leuke vonst.
Lekker he ?
Vandaag ook een keertje iets gevonden bij de kringloop.
Allereerst een Lanco zakhorloge. Het liep wel, maar zeer moeizaam wat geen wonder was want het uurwerk was erg vervuild. Ik heb het uurwerk geserviced en nu loopt ie bijna als nieuw. Alleen nog een nieuw plexiglaasje kopen. Deze heeft scheurtjes.
Uurwerk weer schoon en netjes gesmeerd.
En bij de kringloop bij ons in het dorp notabene vond ik een Sekonda met Slava uurwerk. Van deze was de kast erg vuil, maar dan ook erg vuil. Hier was het uurwerk weer erg schoon en hij loopt zeer goed.
De kast, achterdeksel en schroefring in de ultrasoon reiniger laten zwemmen. Een nieuw plexiglaasje er in en we hebben weer een bruikbaar horloge.
Zo vind je nooit iets bij een kringloop en nu 2 mechanische horloges op 1 dag.
Strakke Sekonda! Gefeliciteerd ![]()
Dank je Don. Ik heb wel een nieuwe plexi moeten plaatsen. En natuurlijk heel erg moeten schoonmaken
Het lijkt vanaf de foto’s in elk geval zeer de moeite waard ![]()
Gisteren op de kop getikt en de penanker een beetje aandacht gegeven ![]()
… loopt mooi in de pas met de Seastar
Net deze gevonden, een Edox 70125, voor maar €8.50!
Zou net een nieuwe batterij hebben gekregen en heeft een rubberen bandje (wat op het moment nog te groot voor m’n pols is) met een butterfly-clasp. Ik kan er alleen niks over vinden op internet, weet iemand hier meer over?
die vorm van de 3 ![]()
Wat een leuke vondst!
Als ik naar die ronding v.d band tussen de lugs kijk lijkt ie er niet bij te horen maar je gaat hem mogelijk sowieso vervangen als de maat te groot is.
Veel plezier ermee.
Gr. Jan
Leuke vondst
.
Heb je foto eens door copilot gehaald en die vond een vergelijkbaar model wat ooit te koop stond op catawiki. Hopelijk heb je er wat aan
Goedenavond Jan,
Er staat geen logo op, dus misschien is die inderdaad aftermarket. Ik kon 'm met een mesje afsnijden tot de gewenste lengte, dus nu past ie me wel. De lugs zijn alleen niet van het gewone soort met een springbar, maar het bandje is geloof ik met twee schroefjes aan iedere kant aan de kast bevestigd, dus ik zit er voor nu aan vast.
Oh cool, dankjewel! Google Lens had niet veel opgeleverd, vandaar dat ik het hier vroeg. Als ik die stalen band nou nog eens ergens zou kunnen kopen…
Afgelopen weekend gescoord, er zat een bruin lederen band omheen. Smaken verschillen maar dit sloeg echt als een tang op een varken. Met nieuwe batterij deed ie nog niks. Ik had sterk het gevoel dat ie niet kapot is. Helemaal uit elkaar gehaald en ofschoon het binnenwerk er brandschoon uitzag toch alle contacten gereinigd. Nog steeds niks. Weggelegd en toen ik hem gisterenavond pakte sprong het display aan. Vanochtend bijgezet en ik had nog een min of meer passende rubberen strap liggen.
Die lederen band siert nu de Prisma van m’n opa, al meer dan 40 jaar in m’n bezit.