Deel je “Kringloop” vondsten

Als een trein

1 like

Ja geen idee, staal denk ik dat het is, en het glas durf ik niet te zeggen.

1 like

Staat vast op de binnendeksel

Gelukt.

4 likes

Kastdeksel lijkt op 1e oog staal
Kast lijkt op 1e oog chroom plated

De schroeven om het uurwerk op zn plek te houden zijn niet in orde er mist er eentje en de ander heeft een gebroken kopje. Die zou ik laten vervangen

1 like

Sluit ik me bij aan. Kast is verchroomd, achterdeksel wel staal.
Het lijkt er bovendien op dat een onhandigerd niet alleen moeite heeft gehad met die twee schroefjes… zonde van de bruggen.

1 like

Wel een relatief beroemd kaliber in die Lip.
Van Lip naar Zim. Ff stukje naar beneden scrollen.

Bedankt voor de feedback, ik zal 'm eens aanbieden voor service, en een beetje laten opknappen.

Leuke Swatch Irony op mesh.
Even het glas polijsten,
nieuwe batterij en gaan!
Gelijk geadopteerd door mijn vrouw::blush:

19 likes

3 euro. Chinese meuk. Wel automaat. Ga hem eens openklikken en uit elkaar halen, kijken hoe dat nou in elkaar zit. Iemand enig idee wat voor uurwerken ze gebruiken in dit soort horloges? Hij loopt wel heel precies. Gistermiddag weggelegd en hij loopt nog steeds

8 likes

De uurwerken staan bekend als “Tongji”, of “Chinees Standaard Uurwerk”. De oudst bekendste variant is een handopwinder, later werd er op het ontwerp voortgeborduurd en zagen automatische versies het daglicht.

De kwaliteit varieert enorm en hangt af van de fabriek die het produceerde. Daar zijn er volgens zeggen zeker 100 van. Heb je pech, dan staat het horloge om de haverklap stil, ook al draag je het de hele dag. Sommige varianten van de automaat kunnen ook met de hand worden opgewonden (vaak geen overbodige luxe).

4 likes

Nou dat is nogal gedetailleerde info, dank je wel!

1 like

Even bij de Rolex AD binnenlopen. :joy:

Leuke vondst trouwens, zo’n mod. Misschien zit er wel een Seiko uurwerken in.

3 likes

Met zo’n achterkant kan dat alleen een Rolex uurwerk zijn :wink:

1 like

Gelukkig hoeft het niet altijd allemaal juist te zijn, wat hier gepost wordt Herman

Ik zal er, speciaal voor jou, een knipoogje bij zetten.
Blij mee ?

2 likes

Een rubber bal. Een zoals deze;

1 like

Op het gebied van horloges nog nooit “geluk” gehad bij de Kringloop, wel met vinyl (platen), maar die passen dan weer niet om de pols.

2 likes

Vanmiddag deze 2 (tot nu) goedlopende Horloges gevonden.
De Delbana vind ik mooi.
De Commodoor gewoontjes.
Voor 6.50 per stuk prima aanwinsten natuurlijk…

33 likes

Mooie Delbana idd!

2 likes