Deel je “Kringloop” vondsten

Deze afgelopen weekend gevonden in de kringloopwinkel voor EUR 1.5. Ik vond het bandje dat wel waard.

14 likes

Goed bezig Bert.
Altijd een stapje verder denken.
Ik heb een paar jaar geleden ooit precies hetzelfde gedacht bij een soortgelijk horloge.
Die band zit nu als gegoten op een Vostok.

13 likes

Gegokt voor een tientje… en verloren!

20231026_120203|375x500

14 likes

Verloren in de zin van: doet het niet, ook niet na nieuw batterijtje of zijnde niet “echt” ?

Ach, misschien past in de toekomst die band nog eens ergens op,
Misschien kom je nog eens ergens een gedrocht tegen met een passend uurwerkje.
Te vroeg om in pure wanhoop uit te barsten.

Tientje op een rommelmarkt voor deze Belair. Gegokt en vooralsnog verloren zelfs met nieuwe batterijen. Nu naar ‘mijn’ horloge maker. Hopelijk kan hij er weer leven in blazen.
Fingers crossed.

13 likes

Zo is het! Aan de buitenkant lijkt alles er wel goed uit te zien. Alleen de combinatie van bezel, band, achterdeksel en uurwerk lijkt niet te kloppen. Stiekem heb je altijd hoop op de terugreis :slight_smile:

Ik heb hem maar laten liggen :slight_smile:

13 likes

Deze toch maar meegenomen :slight_smile: (zie m’n andere topic hierover)

14 likes

Vandaag met vrouwlief maar weer eens gezellig op pad gegaan. We moesten mijn dochter om 13.20 van school halen en we hebben gezorgd dat we vlak voordat we haar op moesten halen nog even langs de kringloop konden. Even wat rondgekeken en een leuk klein bankschroefje gezien die ik voor €5,- mee mocht nemen.

Eenmaal aangekomen bij de kassa tijdens het afrekenen maar even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze niet ook ergens (oude) horloges hadden liggen (werkend of stuk). De dame achter de kassa die zij ineens dat ze waarschijnlijk nog wel wat hadden liggen en ging even naar achter om te kijken. Uiteindelijke kwam ze met een hele bak met horloges aanlopen en ik mocht wel even doorspitten. Helaas had ik weinig tijd om heel uitgebreid te zoeken, maar samen met mijn vrouw even een snelle schifting gemaakt en wat leuke dingen eruit gehaald en dit wat de score:

Er zitten wat leuke quartz klokjes tussen, maar ook wat mechanisch. Voor mij was dit de hoofdprijs.

Het bandje er maar snel even af gehaald, want die moet snel in de ultrasoon, maar al met al een leuk lopend horloge waar ik wel weer wat moois van kan maken. Verder ook meteen even de Pulsar en Festina een badje en batterijtje gegeven en die lopen weer als een zonnetje. Uiteindelijk zien er echt weer netjes uit en ik weet zeker dat ik daar wel weer iemand blij mee kan maken

Maar goed met een kringloopbezoek is natuurlijk altijd de grote vraag wat het mij gekost heeft…

Totaal was ik €38 kwijt welgeteld €2,- per horloge, dus dit zal ik zeker nog een keer herhalen bij deze kringloop nu ik weet dat ze gewoon een bak achter hebben staan.

17 likes

En deze mag eigenlijk ook niet ontbreken bij de foto’s. Mijn zoon was hier meteen verliefd op, maar hier had ik helaas nog geen batterijtje voor in huis dus hij moet nog even geduld hebben voordat hij hem kan gaan dragen.

18 likes

Paar toffe vondsten inderdaad!

1 like

Zeker weten, Ik heb de Evita al even schoon gemaakt en ik wilde vandaag bij daglicht wat foto’s maken, maar helaas ben ik dat vergeten dus dat wordt morgen. Die is erg mooi geworden. Ik denk dat ik alleen het glaasje even moet poetsen of vervangen.

1 like

Ben heel benieuwd hoe die er opgeknapt uitziet. Is wel een pareltje.

1 like

Zeker, ik deel morgen de foto’s even

Zoals beloofd nog wat voor en na foto’s. Het glaasje moet nog vervangen worden, maar daar moet ik eerst de materialen voor hebben. Voor nu even netjes het bandje en de kast schoongemaakt en dan kan ik op een later moment als ik de juiste gereedschappen e.d. heb de rest netjes maken

Voor (ik had helaas geen duidelijke foto van het bandje, maar die was in dezelfde staat):

Na:

Tot nu toe erg geslaagd denk ik en een mooie aanwinst bij de kringloop vandaan.

33 likes

Mooi geworden, deze leuke vijftiger👍🏻
En een hele toffe bracelet ook, hoewel ik het idee heb dat die niet lekker aansluit op dit kastje…:thinking:

1 like

Zo, daar knapt ie goed van op! Mooie vondst hoor.

Bandje is niet helemaal mijn ding, maar ziet er wel netjes uit ook zo.

1 like

Ik vond hem ook wel erg opgeknapt. Ik weet niet zeker of de band er echt bij hoort. Ik kan je wel vertellen dat het even een uitdaging was om hem er op te krijgen. Het was opzich niet moeilijk, maar ik snapte het gewoon even niet. Na het schoonmaken trof ik dit aan:

Op een of andere manier was de band groter dan de kast. Ik snapte er helemaal niks van, maar uiteindelijk blijkt dat er de uiteinden geveerd zijn. Dus ik heb een vermoeden dat dit niet de originele band is, maar een universele. Neemt niet wel dat hij er wel al heeeel lang op heeft gezeten, want hij was echt heel vies.

6 likes

Misschien toch beter een mooie leren band er op zetten, deze verende uiteinden vreten serieus je lugs uit…

2 likes