Deel je “Kringloop” vondsten

Bedankt! Ik heb er echt te weinig verstand van, dus ga zeker op zoek naar mensen die ze beide kunnen maken. De Seiko mist ook wat borgringetjes voor de knopjes. Dus misschien maar even helemaal een opknapbeurt.

3 likes

Leuk voor 3€, maar beide horloges zijn wel behoorlijk brak :sweat_smile:

2 likes

Ach ja! De Seiko werkt volledig en als er kosten zijn voor het opknappen dan ben ik nog goedkoop uit met 3 euro haha

3 likes

Hij kan ook beter die Seiko aan mij verkopen voor €100 :face_holding_back_tears:

4 likes

@MdeR ik ben wel te porren voor die dames Omega, mocht je er geen zin in hebben.

2 likes

Wat ik zelf altijd nog een mooi verhaal vind: ik deed vroeger zaken met een kringloop uit Utrecht, zij namen een dienst af bij mij om hun energieverbruik te monitoren. Ik denk dat de kosten zo om en nabij de 300 euro per jaar waren.

Die kringloop gaf al hun winst aan een goed doel. Ik had ze een factuur gestuurd en kreeg na 3 maanden een bericht met duizend excuses. Ze waren vergeten mijn factuur te betalen en hadden al hun geld al aan het goede doel gegeven dus ze konden die maand niet mijn factuur meer betalen en nu was de betalingstermijn verlopen.

Vond ik wel grappig. Jaar later waren ze overigens failliet, geen idee hoe dat nou mogelijk is. Je krijgt gratis spullen en je hebt vrijwilligers die je gratis spullen verkopen voor geld. En toch failliet.

3 likes

Als je alles weggeeft en geen rekening houdt met je vaste lasten, is het niet gek natuurlijk.
Niet iedereen is in staat een goede boekhouding op te zetten en bij te houden. Zeker niet met vrijwilligerswerk.

1 like

Hier ligt echt niks bij de kringlopen. Tenminste op horloge gebied. Vaste opkopers waarschijnlijk en dus komt het niet in de winkel.

2 likes

Wat loopt u nu weer te raaskallen? De Seiko is gebruikt maar ziet er onder het glas erg goed uit. Het glas is prima te vervangen.

5 likes

Ja wijzerplaat en wijzers zien er nog mooi uit. Ik heb een slechte historie met deze Seiko chrono’s, misschien kwam dat een beetje naar boven in mijn opmerking. Als het werkt en in orde is, dan zijn ze leuk.

1 like

Schitterende Seiko!

1 like

Die Seiko ziet er prima uit. Mooie vroege uit 1971. Knoppen worden door de kastring in de kast gehouden. Geen borgringetjes. De oude pakkingen zijn goed te vervangen, veel kwaliteits vervangers te krijgen. Glas is ook goed te krijgen.

3 likes

Bedankt voor je uitleg! Zal het zo even proberen met de ring!

1 like

Klopt inderdaad! Onder het glas is het in top kwaliteit.

2 likes

Ik wil even inhaken op de kringloop discussie. Ik ben zelf assistent teamleider bij een kringloopwinkel in de randstad met twee vestigingen.

Jullie halen vrij vaak aan dat de kringloop er is voor de mensen die weinig te besteden hebben maar dit is slechts ten dele waar.

Er zijn ruwweg drie soorten kringloopwinkels:

1. Commerciële kringloopwinkels. Deze winkels krijgen spullen gedoneerd en/of halen spullen bij mensen thuis op, al dan niet tegen betaling. Soms kopen deze winkels ook spullen in. Deze winkels werken met betaalde krachten en soms met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Commerciële winkels moeten winst maken uit de verkoop van hun artikelen. De prijzen zullen hierdoor hoog liggen en zal er vooral gebruik gemaakt worden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om de loonkosten te kunnen drukken. Vaak zitten commerciële winkels ook in duurdere panden op betere locaties. De kans is groot dat deze winkels met in- en opkopers werken om zoveel mogelijk winst te kunnen maken. Deze winkels zijn overigens ook zeer selectief met het aannemen van spullen. Cherry picking dus. Een bekende winkel in de Randstad is Zolder023 in Haarlem

2. Kringloopwinkels voor het goede doel, al dan niet met ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Deze winkels draaien puur op vrijwilligers. Vaak zijn ze gelieerd aan een kerkgemeenschap. Bekende winkels zijn Dorcas en Woord & Daad. De winst die deze winkels maken komt uiteraard ten goede van het goede doel (of de kerk maar dat brengt weer een hele andere discussie teweeg). Ze zitten vaak in oude panden, al dan niet gesubsidieerd door een kerkelijke of gemeentelijke instantie. Ook deze winkels zijn selectief, al is het veel minder, omdat afval voor hun een kostenpost is die ze eigenlijk niet kunnen gebruiken. De prijzen zijn hier gemiddeld tot laag. Dit komt ook doordat deze winkels een bepaald soort publiek trekt. Dit zijn de mensen met een echt smalle beurs. Ze krijgen vaak ook minder mooie spullen aangeboden.

3. Kringloopwinkels (vaak met ANBI-status) met een maatschappelijke functie. Deze winkel zweeft er een beetje tussen. Ze zijn vaak onderdeel van een stichting tbv de sociale werkvoorziening. De meeste medewerkers zijn dan ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ik werk zelf ook bij zo’n winkel maar ik heb een regulier betaalde baan. In onze winkel zijn maar vier betaalde krachten die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid (BHV bijvoorbeeld), de administratie en de dagelijkse aansturing. De maatschappelijke functie is dus werkvoorziening. Daarnaast staat ook duurzaamheid vaak hoog in het vaandel. Deze winkels zijn welliswaar gesubsidieerd maar omdat subsidies uit overheidsgeld bestaat en dus belastingcenten zijn moet daar iets tegenover staan. In ons geval moeten we zo veel mogelijk mensen een beschutte werkplek bieden en hun de mogelijkheid bieden zich te ontwikkelen. Daarnaast is het zaak om de subsidies zo laag mogelijk te houden. We zijn selectief in het aannemen van spullen omdat de aanvoer van spullen zo groot is dat er niet tegenaan te verkopen is. Doordat er zoveel inbreng is kunnen we de prijzen laag houden en toch kwalitatief goede spullen verkopen. Zo kunnen we de mensen met een beperkt budget voorzien in een behoefte. Echter de mensen die bij ons in dienst zijn via de sociale werkvoorziening behoren ook tot die categorie. Mensen met een sociaal werk-status, met een beschut-indicatie of ingeschreven in het DGR (doelgroepregister) ontvangen slechts het minimumloon. Wij werken niet met handelaren maar onze mensen krijgen wel de kans om ook voor weinig iets moois te kunnen kopen. Er blijft dus inderdaad mooi spul aan de strijkstok hangen maar wel bij mensen die het niet breed hebben.

28 likes

Zo, met dat hele epistel wil ik mezelf niet profileren als Roomser dan de paus want ook ik koop wel eens iets moois bij onze eigen kringloopwinkel.

21 likes

Hier precies zo

1 like

Vanmiddag nog even bij de kringloopwinkel in Drouwenermond. Lag niets in de winkel dus gevraagd. Zegt die dame: hebben een bak vol achter liggen……… zal wel even vragen. Ondertussen met “vol verwachting klopt mijn hart” staan wachten. Komt terug: sorry, maar moet eerst worden uitgezocht en daar komt altijd iemand voor. Wij weten niet wat wat waard is :cry: Voorstel gedaan om ff vlot te kijken, maar hield de poot stijf.

2 likes

Ja zo gaat dat, hier ook alleen maar troep, de rest is al weg voordat het de winkel ingaat…

1 like

Vandaag deze gevonden. quartz troep. Vond het logo van onze olie vrienden erop wel grappig.

2 likes