Deep Blue Deep Star 1000 impressie & advies

Ik kon me niet inhouden toen onlangs bij de kiloknaller de Deep Blue Deep Star langskwam. Op de koopknop gedrukt en dit weekend is het horloge bezorgd.

Het mag gezegd worden, wat mij betreft is deze waar voor zijn geld. Sellita SW-200 automatisch uurwerk, zwarte sunray wijzerplaat, saffier glas, keramische bezel 120 clicks, helium ventiel, 1000 ft waterdicht, standaard met mesh band. Met bijna 52mm L-t-L en 45mm doorsnede geen kleintje, maar ik kan dit net hebben (denk ik zelf).

Nou worstel ik wel nog met de bandkeuze. De standaard Mesh heb ik er ff afgehaald en voor dit moment een grijze Cordura band gemonteerd. Deze Cordura staat em goed vind ik. Maar zwart rubber kan ook denk ik. Wellicht een Oyster stalen band? Of toch maar de standaard Mesh?
Denken jullie met me mee? Onderstaand wat foto’s waar ik (om reden snelheid) wat verschillende banden bij het horloge heb gelegd.

11 likes

Mooie aanwinst en de cordura, rubber en oyster kan ie alledrie heel goed hebben en dan gaat mijn voorkeur uit naar de cordura en rubber. De mesh, neeeehhh, niet .

De mesh maakt hem een beetje pooier-achtig ben ik bang

Eens met meningen hierboven⬆…prachtig apparaat zegšŸ–’ā€¦had hem ook gezien( vingers jeukte ook) maar toch te breed denk ik voor mijšŸ˜•

cordura!

die mesh staat helemaal niet…

vind ik…

Cordura is idd de beste keus :+1:

Love the mesh. :heart_eyes:

2 likes

Laatst ook een Deep Blue aan geschaft bij de ā€˜kijkvandaag’.
Totaal niet teleurgesteld. Onwijs leuke klokken.

Ikzelf zou de Oyster stalen band erop zetten en nooit meer om kijken :wink:
Maar, toegegeven, die Cordura staat ook erg goed.

Haal eerst alle beschermplastic even van je horloge. Staat beter in combinatie met elk bandje.

1 like

Leuke aanwinst :+1:
Enne, ook hier een voorkeur voor Cordura :smile:

Heb ook wat twijfels bij de Mesh. Op de foto ziet het er leuk uit, maar aan de pols weet ik het nog niet. Mesh draagt overigens wel bij aan de vintage vibe. De Aquastar Benthos uit de jaren '60 waar deze Deep Blue ontwerpdetails van heeft ā€œgeleendā€ werd ook vaak op Mesh gedragen.
Zelf denk ik ook nog na over een Super Engineer. Iets sikker dan een Oyster.

Helemaal gelijk. :slight_smile:

De mooiste Deep Blue tot op heden imo!
Mooie aanwinst… tikje jammer dat ie 45mm is

Nog wat pics:

2 likes

Ik had de stofjes wel ff mogen wegpoetsen voor de foto’s zie ik… :wink:

Lastig is dat altijd… Maar ik zou hier ook voor de cordura gaan, ik vind het een erg mooie combinatie.

Mooie klok! Een isofrane of oyster staat er goed bij denk ik. Ken dit model niet en ben positief verrast. Heb een aantal Deep Blue’s gehad en kwaliteit was altijd goed. Nu nog iets aan dat goedkope logo en font op de wijzerplaat doen…

1 like

Gaaf ding! Ik zeg lekker op cordura dragen…ziet er super uit.

kniesoor die daar op let :slight_smile: