Ik kon me niet inhouden toen onlangs bij de kiloknaller de Deep Blue Deep Star langskwam. Op de koopknop gedrukt en dit weekend is het horloge bezorgd.
Het mag gezegd worden, wat mij betreft is deze waar voor zijn geld. Sellita SW-200 automatisch uurwerk, zwarte sunray wijzerplaat, saffier glas, keramische bezel 120 clicks, helium ventiel, 1000 ft waterdicht, standaard met mesh band. Met bijna 52mm L-t-L en 45mm doorsnede geen kleintje, maar ik kan dit net hebben (denk ik zelf).
Nou worstel ik wel nog met de bandkeuze. De standaard Mesh heb ik er ff afgehaald en voor dit moment een grijze Cordura band gemonteerd. Deze Cordura staat em goed vind ik. Maar zwart rubber kan ook denk ik. Wellicht een Oyster stalen band? Of toch maar de standaard Mesh?
Denken jullie met me mee? Onderstaand wat fotoās waar ik (om reden snelheid) wat verschillende banden bij het horloge heb gelegd.
Mooie aanwinst en de cordura, rubber en oyster kan ie alledrie heel goed hebben en dan gaat mijn voorkeur uit naar de cordura en rubber. De mesh, neeeehhh, niet .
Heb ook wat twijfels bij de Mesh. Op de foto ziet het er leuk uit, maar aan de pols weet ik het nog niet. Mesh draagt overigens wel bij aan de vintage vibe. De Aquastar Benthos uit de jaren '60 waar deze Deep Blue ontwerpdetails van heeft āgeleendā werd ook vaak op Mesh gedragen.
Zelf denk ik ook nog na over een Super Engineer. Iets sikker dan een Oyster.
Mooie klok! Een isofrane of oyster staat er goed bij denk ik. Ken dit model niet en ben positief verrast. Heb een aantal Deep Blueās gehad en kwaliteit was altijd goed. Nu nog iets aan dat goedkope logo en font op de wijzerplaat doenā¦